Завантаження...

Суд ЄС забороняє штрафи за маніпуляції тахографом у інших країнах

Суд ЄС забороняє штрафи за маніпуляції тахографом у інших країнах

Суд ЄС виніс безпрецедентне рішення у справі про маніпуляції з тахографом - контролюючі органи не мають права штрафувати перевізників за минулі порушення, вчинені в інших країнах.

 

Про це йдеться в прес-релізі, опублікованому на офіційному сайті Суду Європейського Союзу (CJEU).

 

9 вересня 2021 року Європейський суд опублікував рішення у справі C-906/19, яке буде мати важливі наслідки для штрафів, виписаних за порушення в роботі тахографа комерційного транспорту. Зокрема, рішення суддів стосується випадків, коли контролюючі органи держави-члена штрафують за порушення, вчинене на території іншої держави-члена або за межами ЄС. У даному рішенні Європейський суд стверджує, що це неправомірно.

 

Дійсно, другий пункт статті 19 постанови № 561/2006, що регулює час водіння і відпочинку, уповноважує «компетентні органи накладати штрафи на фірму і/або водія за порушення, виявлене на його території і за яке штрафи ще не були накладені, навіть якщо це порушення було скоєне на території іншої держави-члена або третіх країн. Однак цей норматив не поширюється на правопорушення, пов'язані з роботою тахографів, оскільки вони регулюються іншими документами: спочатку постановою № 3821/85, потім - постановою № 165/2014.

 

У своєму рішенні судді пишуть, що стаття 19 (2) постанови № 561/2006 повинна бути витлумачена як виключає (тобто перешкоджає) накладенню компетентними органами держави-члена штрафу на водія транспортного засобу або на транспортну компанію за порушення постанови № 3821/85.

 

Справа, що стали підставою для прийняття цього рішення, стосується пасажирських перевезень, але воно також може бути застосоване і до вантажних перевезень. 12 квітня 2013 року в Версалі (Франція) поліція зупинила німецька міжміський автобус, виявивши, що в період з 5 по 16 березня 2013 року транспортний засіб управлялося без вставленої в тахограф карти водія. В результаті фірму-перевізника оштрафували на 10 тис. євро, незважаючи на те, що порушення сталося не на території Франції.

 

Потім транспортна компанія подала апеляцію, стверджуючи, що в ті дні водій виконував планові перевезення на відстань менше ніж 50 км, при яких він не зобов'язаний вставляти карту в тахограф. Цей виняток передбачено постановою №651/2006, а не постановою №3821/85 (які діяли в той час). Французькі суди відхилили апеляцію, тому німецька компанія подала апеляцію до Суду ЄС, який постановив, що штраф є незаконним.


«З цього випливає, що відповідно до чинного законодавства ЄС компетентні органи держави-члена не можуть накладати штрафи щодо порушень постанови №3821/85, виявлених на території цієї держави-члена, але скоєних на території іншої держави-члена. Оскільки цей аспект діючих правил ЄС може мати негативні наслідки для умов праці водіїв і безпеки дорожнього руху, рішення про можливу зміну приймає законодавчий орган ЄС» - Витяг з рішення Суду Європейського Союзу. (CJEU)


Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.