Суд ЄС виніс безпрецедентне рішення у справі про маніпуляції з тахографом - контролюючі органи не мають права штрафувати перевізників за минулі порушення, вчинені в інших країнах.
Про це йдеться в прес-релізі, опублікованому на офіційному сайті Суду Європейського Союзу (CJEU).
9 вересня 2021 року Європейський суд опублікував рішення у справі C-906/19, яке буде мати важливі наслідки для штрафів, виписаних за порушення в роботі тахографа комерційного транспорту. Зокрема, рішення суддів стосується випадків, коли контролюючі органи держави-члена штрафують за порушення, вчинене на території іншої держави-члена або за межами ЄС. У даному рішенні Європейський суд стверджує, що це неправомірно.
Дійсно, другий пункт статті 19 постанови № 561/2006, що регулює час водіння і відпочинку, уповноважує «компетентні органи накладати штрафи на фірму і/або водія за порушення, виявлене на його території і за яке штрафи ще не були накладені, навіть якщо це порушення було скоєне на території іншої держави-члена або третіх країн. Однак цей норматив не поширюється на правопорушення, пов'язані з роботою тахографів, оскільки вони регулюються іншими документами: спочатку постановою № 3821/85, потім - постановою № 165/2014.
У своєму рішенні судді пишуть, що стаття 19 (2) постанови № 561/2006 повинна бути витлумачена як виключає (тобто перешкоджає) накладенню компетентними органами держави-члена штрафу на водія транспортного засобу або на транспортну компанію за порушення постанови № 3821/85.
Справа, що стали підставою для прийняття цього рішення, стосується пасажирських перевезень, але воно також може бути застосоване і до вантажних перевезень. 12 квітня 2013 року в Версалі (Франція) поліція зупинила німецька міжміський автобус, виявивши, що в період з 5 по 16 березня 2013 року транспортний засіб управлялося без вставленої в тахограф карти водія. В результаті фірму-перевізника оштрафували на 10 тис. євро, незважаючи на те, що порушення сталося не на території Франції.
Потім транспортна компанія подала апеляцію, стверджуючи, що в ті дні водій виконував планові перевезення на відстань менше ніж 50 км, при яких він не зобов'язаний вставляти карту в тахограф. Цей виняток передбачено постановою №651/2006, а не постановою №3821/85 (які діяли в той час). Французькі суди відхилили апеляцію, тому німецька компанія подала апеляцію до Суду ЄС, який постановив, що штраф є незаконним.
«З цього випливає, що відповідно до чинного законодавства ЄС компетентні органи держави-члена не можуть накладати штрафи щодо порушень постанови №3821/85, виявлених на території цієї держави-члена, але скоєних на території іншої держави-члена. Оскільки цей аспект діючих правил ЄС може мати негативні наслідки для умов праці водіїв і безпеки дорожнього руху, рішення про можливу зміну приймає законодавчий орган ЄС» - Витяг з рішення Суду Європейського Союзу. (CJEU)