Тарифи на європейські автомобільні перевезення у другому кварталі 2021 року зросли на 3,2% в річному обчисленні, повідомляють аналітики Transport Intelligence (TI) і Upply.
Експерти підрахували, що середня ставка в період з квітня по червень 2021 року склала 1 147 євро (для порівняння, в перші три місяці 2021 року вона дорівнювала 1 118 євро).
Середня ставка за кілометр в Європі у другому кварталі склала 1,6 євро (+0,9% до показника першого кварталу 2021 року). Аналізуючи основні європейські маршрути, аналітики TI і Upply помітили, що ставки зросли на 0,4% (до 1,77 євро/км), а на зворотному маршруті - на 1,4% (до 1,43 євро / км). Більш помітне зростання ставок на зворотних маршрутах вказує на те, що економіка відновлюється після кризи і попит на транспорт зростає, чого не було в розпал пандемії - тоді багато вантажівок поверталися порожніми.
Підвищення тарифів на європейські автомобільні перевезення є наслідком поліпшення економічної ситуації на Старому континенті. У другому кварталі більшість європейських країн зняли обмеження, пов'язані з пандемією, що призвело до зростання обсягів споживання. В результаті Європейська комісія переглянула прогноз економічного зростання в ЄС в цьому році з 4,2% до 4,8%.
Не можна забувати і про вплив зростання цін на паливо, а також пертурбації в ланцюжках поставок. Аналітики TI вказують на проблему дефіциту напівпровідників, що негативно позначається на зростанні виробництва в окремих категоріях промисловості (особливо в автомобільній промисловості). В результаті перевізникам доводиться чекати нових вантажівок протягом багатьох місяців, що, в свою чергу, впливає на пропозицію транспортних потужностей. Це, в свою чергу, відбивається на підвищенні ставок.
Ще однією проблемою в ланцюжках поставок, що впливає на транспортні ціни, є перевантаженість європейських портів, що призводить до того, що перевізники можуть диктувати умови вантажовідправникам. В результаті ставка на маршруті Дуйсбург - Роттердам, наприклад, зросла на 5,3% відсотка.
Що стосується другої половини року, то у експертів немає хороших новин для вантажовідправників і споживачів: «До кінця року ринок автомобільних перевезень Європи опиниться під тиском. Збільшення попиту в третьому і четвертому кварталах через «Чорну п'ятницю» і сезон відпусток, ймовірно, підвищить ставки на ринку з високим попитом на транспортні потужності. А завантаженість портів може призвести до ще більш високих і дуже нестабільних тарифів на маршрутах з європейських портів», - сказав Томас Ларье, керівник відділу даних і досліджень Upply.
Крім того, все ще залежить від розвитку ситуації з пандемією і від того, як варіант Delta Covid-19 вплине на загальну економічну ситуацію в Європі.