«Протягом останнього року ставки спотових контейнерних перевезень безперервно знижувалися з божевільних рівнів, пов’язаних з Covid, у 2021 році до середини 2022 року, і, здавалося, досягли мінімальної межі», – заявляють досвідчені консультанти.
З іншого боку, вони ж визнають, що «слабкий попит і недостатня видимість замовлень на закупівлю збентежили ринок». Це означає, що якогось визначеного вектору не існує, а рухи відбуваються у різних напрямках.
Дійсно, зведений індекс WCI Drewry демонструє щорічне падіння на 79%, і лише минулого тижня він знизився на 5%. Утім, на ринку багато прогнозів стосовно імовірного відскоку цін у протилежний бік. Невизначеність триває достатньо довго, що не влаштовує ні вантажовідправників, ні перевізників.
Нині ситуація виглядає таким чином: у Азія-Північна Європа, Шанхай – Роттердам вартість перевезення 40-футового контейнера у червні становить 1495 доларів, тоді як у травні ціна дорівнювала у середньому 1847 доларів. Прогноз на липень – 1542 долари.
Щодо транстихоокеанської торговельної смуги від Азії до західного узбережжя США, зафіксовані фактичні травневі показники від Шанхаю до Лос-Анджелеса на рівні 1799 доларів США. У червні ціна впала до 1698 доларів, а на липень прогнозують вартість перевезення 40-футового контейнера у 1778 доларів.
Агенція S&P Global Platts дає менш оптимістичний прогноз: «Незважаючи на бажання перевізників підвищити тарифи на вантажні перевезення з наближенням пікового сезону (це зазвичай призводить до зростання спотових ставок), поточна ситуація насправді протилежна».