У Швеції відбулася триденна перевірка вантажівок, у якій брали участь інспектори з кількох регіонів. Мета заходу – відпрацювати нові методи роботи для нової програми навчання контролю за міжнародними перевезеннями у рамках професійного контролю поліції.
В останній день об'єднана група правоохоронців проводила перевірки на контрольно-пропускному пункті Karleby у місті Västerås. У ході операції за порушення було виписано штрафів на загальну суму 500 тис. шведських крон (майже 42 тис. євро) та кілька стягнень. Однак, дорожня поліція один випадок виділила особливо.
Інспектори перевірили автопоїзд, що складається із сідельного тягача польського перевізника та напівпричепа датського експедитора. Документи на міжнародне перевезення вантажу були гаразд, і дані з тахографа на перший погляд виглядали нормально. Фуру вже збиралися відпустити, але автоінспектор Роджер Огемар вирішив провести ретельніший контроль.
Пізніше з'ясувалося, що інтуїція не підвела інспектора, оскільки на датчику на коробці передач була відсутня свинцева пломба, якою має бути опечатаний пристрій, згідно з вимогою, введеною в лютому 2022 року.
Після перевірки даних тахографа з'ясувалося, що тягач пересувався дорогами Швеції 20 днів. А це означає, що за кожен із цих днів за виявлене порушення стягується штраф у розмірі 20 тис. шведських крон (майже 1,7 тис. євро). Таким чином, польська транспортна компанія має виплатити суму у розмірі 400 тис. шведських крон (приблизно 33,6 тис. євро).
При першому контакті представник транспортної компанії заявив, що штраф буде сплачено, тому йому було переслано посилання для оплати. Однак через деякий час перевізник передзвонив і повідомив, що він не має такої суми і йому слід звернутися до свого адвоката.
Незабаром Огемару надійшов ще один дзвінок, цього разу від датського експедитора, який почав з'ясовувати, чому затримано вантажівку. Він повідомив, що вже замовив кран, який простоює без діла, а це дуже дорого.
Інспектору доводиться роз'яснювати і експедитору, і транспортній компанії, що «штраф має бути виплачено насамперед, але це не знаходить відгуку, і компанії заперечують».
Для того, щоб водій міг поїсти та скористатися туалетом під час очікування, фуру переганяють на велику стоянку для вантажних автомобілів у Västerås, де на неї встановлюють блокуючий пристрій. Поруч знаходяться дві інші вантажівки, які були затримані раніше під час операції.
У другій половині дня польський власник вантажівки дзвонить інспектору і пропонує заплатити половину суми, сподіваючись, що вантажівку відпустять. Однак такий номер не проходить.
Менш як за півгодини польський перевізник повідомляє, що штраф сплачено. Після цього інспектори знімають блокуючий пристрій і прямують разом з вантажівкою до сервісного центру Scania для перевірки тахографа. Однак у майстерні заявляють, що вже пізно і провести діагностику пристроїв до кінця робочого дня не встигнуть. Зрештою, було знайдено іншу майстерню, яка погодилася провести необхідні роботи, але це коштуватиме польському перевізнику 6 тис. шведських крон (трохи більше 500 євро).