Британська страхова компанія TT Club опублікувала свіжий звіт за 2020 рік, в якому висвітлює нові світові та регіональні тенденції, що стосуються крадіжок вантажів.
За даними звіту, найбільш показовою тенденцією стала відносна зміна місця крадіжки вантажів. Незважаючи на те, що розкрадання транзитних вантажів залишається найпоширенішим видом злочинів, їхня частка порівняно з 2019 роком скоротилася з 87% до 71%. При цьому кількість крадіжок зі складських приміщень збільшилася на цілих 25%. Ступінь зростання цього виду крадіжок відрізняється від регіону до регіону, однак ця тенденція відображає збій в ланцюжках поставок, викликаний радикальними змінами в моделях споживчих переваг внаслідок пандемії.
Найбільш привабливими товарами для злочинців залишаються продукти харчування і напої - 31%. Новою мішенню зловмисників стали засоби індивідуального захисту (ЗІЗ) - маски для обличчя і антибактеріальний гель. Експерти TT Club припускають, що в майбутньому ланцюжок поставок вакцин проти коронавірусу також опиниться під загрозою.
Згідно з даними TT Club, в Європі створення резервних запасів товарів призвело до того, що вони опинилися під особливою загрозою. У 2020 році 48% всіх крадіжок сталося на складах і виробничих об'єктах. Для порівняння, в 2019 році цей показник склав лише 18% від загального числа крадіжок. З іншого боку, в 2019 році 54% інцидентів сталося на стоянках для вантажного транспорту, тоді як в 2020 році було зафіксовано лише 19% таких злочинів.
В Азії країнами найбільшого ризику залишаються Індія, Індонезія, Китай і Бангладеш. В Азії частка крадіжок зі складських об'єктів, як і раніше, залишається високою - близько 50%. При цьому високий ризик крадіжок вантажів під час перевезення в Південно-Східній Азії вказує на поширеність хабарництва і корупції, оскільки велика частина злочинів здійснюється за сприяння працівників транспортних компаній, митниці або інших посадових осіб.
На думку авторів звіту, ключем для зниження загроз у 2021 році є випередження ризиків. В цьому році збої і нерівномірне відновлення міжнародної торгівлі збережуться. Очікується також дисбаланс в розподілі морських контейнерів, який, ймовірно, вплине на морські перевезення, а також побічно - на вантажоперевезення авіатранспортом. Таким чином вразливість ланцюжків поставок посилиться.