Компанія Scania, провідний виробник вантажних автомобілів зі Швеції, після довгого тестування визнала, що вантажний транспорт з електричними двигунами вигідніший від водневих паливних елементів. Ця дочірня компанія VW Group згорне науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи, присвячені водневим технологіям, і сконцентрується на більш перспективних електрично-акумуляторних.
Scania планує збільшити продажі електричних вантажівок до 50% від загального числа поставок до 2030 року. Згідно із заявою Scania, мета компанії - стати лідером в процесі переходу до стійких транспортних систем, і повністю електричні вантажівки в цій ситуації виглядають більш ефективними та життєздатними.
«У майбутньому використання водню для вантажного транспорту буде обмеженим, оскільки для забезпечення достатньої кількості енергії водневим вантажівкам буде потрібно втричі більше поновлюваних джерел, ніж для автомобілів на акумуляторах. Велика частина енергії втрачається при виробництві водню, розподілі та перетворенні його назад в електрику », - заявила компанія.
Представники Scania пояснили, що, крім складнощів у виробництві, в справі з водневим транспортом необхідно також враховувати ремонт і технічне обслуговування. Водневі системи значно складніші й дорожчі у виробництві, а значить підрядники Scania витрачатимуть більше в процесі експлуатації таких вантажівок. Крім того, додали в компанії, водень - це леткий газ, який вимагає ретельнішого обслуговування для забезпечення високого рівня безпеки.
Натомість автовиробник звертає увагу на швидкість розвитку акумуляторів, електричних двигунів і зарядних станцій. Нові рішення вже обходять водень за деякими пунктами, а в довгостроковій перспективі ця різниця буде ще більш помітна, вважають в Scania.
У найближчі роки Scania планує вивести на ринок електричні вантажівки для поїздок на великі відстані, які будуть здатні везти 40-тонні вантажі протягом 4,5 годин без зупинок і заряджатися від 0% до 100% за 45 хвилин. Компанія також обіцяє щорічно випускати одну нову модель автобуса або вантажівки з електричним двигуном. До 2025 року на електрифіковані автомобілі припадатиме близько 10% рішень Scania, а до кінця десятиліття це число зросте до 50%.
Позицію Scania щодо вантажівок на водні поділяють і деякі академічні експерти. Наприклад, Ауке Хекстра, провідний аналітик Технічного університету Ейндховена, вважає, що сценарії використання водневих вантажівок занадто неефективні, тож електричний транспорт у вантажному сегменті пошириться значно швидше.