Завантаження...

Розвантаження західних прикордонних переходів: кроки української влади для вирішення проблем

Розвантаження західних прикордонних переходів: кроки української влади для вирішення проблем

Уряд України вживає заходів для того, щоб розвантажити наші західні автомобільні та залізничні пункти пропуску (ПП).

На останньому засіданні уряд запланував активізувати процес переговорів щодо відкриття спільних ПП на кордоні з Польщею. Важливим кроком має стати запровадження електронної черги на кордоні, а також створення сучасних сервісних зон для вантажних автомобілів та водіїв.

За словами прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля, зміни на митниці – це один із найбільших запитів, які є серед населення та бізнесу протягом останніх 30 років, тобто всього періоду незалежності України.

 

Найважливішим транспортом під час повномасштабної війни слід вважати залізницю, якою перевозиться все: зброя, експортна та імпортна продукція, включаючи їжу, і, звісно, ​​самі люди. Тому зміни у цьому напрямі є одним із ключових питань інтеграції української транспортної системи з системою ЄС.

Крім модернізації самих вагонів, зміни мають торкнутися ширини колії. Україна на своєму історичному шляху успадкувала радянську залізничну систему. Тому українські потяги рухаються "широкою" колією 1520 мм, а на кордоні зустрічаються з "вузькою" європейською 1435 мм. Через це виникають перешкоди на західних кордонах та гальмується швидкість, з якою українські товари можуть експортуватись за кордон, а імпортні надходити до країни.

 

Транспортний експерт і колишній заступник голови Мінінфраструктури Віктор Довгань зазначив, що розпочинати трансформацію потрібно саме в цих змін. Але, за його словами, Україна не зможе повністю змінити українську дорогу на європейський стандарт. Оскільки заміна колії призведе до багатьох фундаментальних змін, включаючи модернізацію рухомого складу та інших систем.

За оцінками радника міністра зі стратегічних галузей промисловості Георгія Зубка, вартість повної заміни вітчизняного шляху на європейську може зайняти 30-40 років і коштуватиме скарбниці приблизно 150 млрд грн., тому "логічний підхід сталого переходу та модернізація інфраструктури через послідовні та логічні проекти переходу на євро шляхи".

Щодо модернізації автомобільних пунктів пропуску, то, як повідомив керівник відділу міжнародних перевезень групи компаній Zammler Олександр Кирилюк, зараз на українсько-польському кордоні запрацював тестовий проект, який передбачає обмін інформацією між сторонами про кількість пропущених автомобілів, щоб покращити ситуацію із пробками.

Держава для забезпечення більш ефективно працюючих транспортних коридорів на наших західних кордонах запустила масштабний план модернізації старих пунктів пропуску в рамках проекту "Відкритий кордон", започаткований президентами України та Польщі. У рамках цієї програми вже на українсько-польському кордоні було оновлено пункт пропуску "Краковець", який зараз працює по повному.

 

Не можна не наголосити і на підписанні довгоочікуваного "транспортного безвізу", за яким скасовується необхідність отримання українськими перевізниками дозволів для здійснення двосторонніх та транзитних перевезень з державами Євросоюзу. Завдяки цьому стало можливим включення українських логістичних шляхів до Трансєвропейської транспортної мережі.

Цей проект включає інвестиційний план Європейської комісії, згідно з яким до 2030 року в Україні планується реалізувати проекти на загальну суму в 4,45 млрд євро, що є найбільшим показником серед усіх держав "Східного партнерства" Євросоюзу.

Таким чином, незважаючи на війну, уряд, прикордонники, митниця разом із "Укрзалізницею" та іншими транспортними компаніями вже шукають ефективних рішень для модернізації та покращення пропускної спроможності наших західних кордонів.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.