Польські ЗМІ оприлюднили тарифи за проїзд вантажних автомобілів масою понад 3,5 тонни та автобусів, які були поширені з початку листопада на додаткові понад півтори тисячі кілометрів доріг.
Мережу платних доріг республіканського значення, яка включає класи А (автомагістралі) та S (швидкісні автомагістралі), розширили, додавши 1,6 тис. км нових платних ділянок. Загальна протяжність платних національних доріг з 1 листопада 2024 року перевищить 5 тис. км.
Основа політики полягає в принципах "користувач платить" і "забруднювач платить": оплата залежить від маси транспортного засобу і норми викидів. Уряд підкреслив, що зміни відбуваються в рамках Національного плану реконструкції (реформа E2.1), спрямованого на підвищення конкурентоспроможності залізничного сектора, а зібрані кошти підуть у Національний дорожній фонд для фінансування будівництва та модернізації інфраструктури.
Ставки електронних зборів, встановлені в Постанові Ради Міністрів від 22 березня 2011 року, опубліковані в актуальній таблиці тарифів для водіїв.
Категорія автомобіля | Електронний тариф за проїзд за 1 км національної дороги (в злотих/євро) | |||
Класи транспортних засобів (EURO 2, 3, 4, 5) залежно від меж викидів вихлопних газів
|
||||
max EURO 2
|
EURO 3
|
EURO 4
|
min EURO 5
|
|
Автомобілі з дозволеною повною масою понад 3,5 та менше 12 тонн
|
0,40/0,092 | 0,35/0,08 | 0,28/0,064 | 0,20/0,046 |
Автомобілі з дозволеною повною масою не менше 12 тонн
|
0,53/0,12 | 0,46/0,11 | 0,37/0,085 | 0,27/0,062 |
Автобуси незалежно від дозволеної повної маси
|
0,40/0,092 | 0,35/0,08 | 0,28/0,064 | 0,20/0,046 |
Система e-TOLL, яка дозволяє збирати плату, використовує супутникову технологію, що виключає необхідність встановлення фізичних пристроїв на дорогах.
Докладнішу інформацію про тарифи та правила оплати можна знайти на сайті електронної системи стягнення плати за проїзд.