Завантаження...

Ринок комплексних рішень для логістики: підсумки півріччя

Ринок комплексних рішень для логістики: підсумки півріччя

Ринок автоматизованих систем

Через падіння платоспроможності ринок значно звузився. Мільйонні проєкти поставлено на паузу. Рішення по закупівлях на значні суми фактично не приймаються. Додають складнощів, безперечно, й логістичні нюанси: встановлення обладнання на певних територіях України не можливе, доставка ускладнена.

Викликами ринку стали не лише пошук замовників, а й зміна постачальників, питання шляхів доставки. Що стало в пригоді – це вивчення досвіду закордонних колег. Наприклад, постійний моніторинг світових ринків дав змогу передбачити потенціал швидкомонтованих споруд. В Європі загальна кількість реалізованих швидкомонтованих складів зростає: 374 будівлі у 2019 році проти 481 у 2021 році. З них склади з алюмінієвою конструкцією у 2019 р. становили 364 приміщення, у 2021 р. – 473 приміщення, склади зі сталевою конструкцією відповідно 10 та 8.

Тому в «Склад Сервіс» ще наприкінці січня 2022 року підписали контракт з польським постачальником каркасно-тентових ангарів PROTAN ELMARK, а в першій половині лютого з чеським постачальником мобільних стелажних систем Mobile Storage (для виконання 2-х проєктів).

«Каркасно-тентові ангари зараз, як ніколи, мають попит в Україні. На вебінарі, що відбувся декілька місяців тому ми детально розказували про можливості цих конструкцій. І ринок абсолютно правильно сприйняв важливість їх: капітальне будівництво наразі нереальне, а працювати потрібно», – уточнює Ярослав Бендяк, керівник відділу «Автоматизація» компанії Sklad Service.

 

Загалом роботу компанії-інтегратори не припиняли. З кожним днем ставало зрозуміло, що зруйнованих складів та логістичної інфраструктури стає все більше. А отже потрібні швидкі доступні мобільні рішення. В другій половині березня підписали контракт з італійським постачальником стелажних систем DALMINE LOGISTIC SOLUTIONS, а у травні запартнерились з угорським постачальником мобільних будинків Continest Technologies Zrt. Такі модульні будинки вже працюють в Україні для задач Національної поліції.

Зараз компанії-інтегратори працюють над завершенням проєктів, котрі розпочали ще торік та до 24.02.2022р. Відзначають, що багато часу йде на комунікацію з постачальниками та клієнтами. А вектор роботи направлений на пошук «живих» проєктів.

 

Ринок пластикової тари та тари для твердих побутових відходів (ТПВ)

Ринок пластикової тари та ТБО стикнувся з питаннями зміни постачальників та доставкою продукції. Під час активних воєнних дій шукати нові компанії, перевіряти якість їх продукції та співвідносити це з тим, чи буде вона задовольняти потреби вітчизняного замовника – ці завдання лише верхівка айсберга. «Потрібно було брати до уваги не лише якість тари, як до війни, а також платоспроможність замовників та розуміння того, що великих інвестицій в такий час як зараз, не буде. Враховувати вартість європейського товару в порівнянні з вітчизняними виробниками, – каже Ірина Стогній, керівник відділу «Пластикова тара та ТПВ» Sklad Service. – Зараз люди хочуть тару якомога дешевшу. По ТПВ – ми спостерігаємо не виділення коштів від держави на купівлю сміттєвих контейнерів».

Довелося переглянути постачальників. В травні 2022р підписали контракт з виробником пластикової тари TBA Plastové obaly s.r.o (Чехія). В червні – контракт з виробником пластикової тари Jcoplastic S.p.A (Італія). По ТПВ також в процесі розширення асортименту, особливу увагу спрямовано на баки «дзвіночки», вуличні урни.

Актуальними напрямками наразі є взаємодія з постійними клієнтами, робота на тендерах, зниження націнки в прайсі, робота з податковими базами та пошук нових клієнтів з них. Можна відзначити, що окрім напрямку ТПВ, великі проєкти майже зникли. Але майже не означає всі. Тож працюємо.

 

Ринок навантажувальної техніки

Навантажувальна техніка завжди в прямій залежності від ринку складів. Якщо валиться ринок складів, призупиняється виробництво, то навантажувальна техніка почувається скрутно. Кількість реалізованих проєктів знизилася: з моменту повномасштабного вторгнення була реалізована зовсім трохи більша кількість проєктів, як за перші два місяці.

Втім, на відміну від інших напрямків та ринків, навантажувальна техніка не мала потреб у пошуку нових постачальників та техніки оскільки практично всю її виробляють в Європі, Китаї.

«Зросла потреба в дизельних та газових навантажувачах. Це закономірно, оскільки в Україні зараз збільшилася кількість ГО і є потреба виконувати навантажувально – розвантажувальні роботи на вулиці», – розповідає Дар’я Костіна, керівник відділу Навантажувальної техніки Sklad Service.

Окрім того, зараз значна кількість продажів – це те, що є в наявності, ніж під замовлення. Клієнтам потрібно вирішувати завдання тут й зараз, а не чекати на доставку. Техніка з Китаю має занадто довгий lead time.

 

Ринок стелажних конструкцій

«Попит на стелажні системи з моменту широкомасштабних воєнних дій перерозподілився та зазнав суттєвих змін. Придбання нових конструкцій суттєво знижено. Навіть ті компанії, бізнес яких зосереджений в центральних та західних регіонах України, віддають перевагу придбанню вживаних конструкцій. Наразі кількість запитів на них становить 20 – 30% від загальних, тоді як до війни було менш як 10%», – каже Дмитро Ленок, генеральний директор «Склад Сервіс».

Втім за період березень – липень вдалося реалізувати майже аналогічну кількість проєктів, як за два попередні зимові місяці. Це звісно не ті цифри до яких звикли, але всі все розуміють й продовжують працювати. Ринок, як і всі ми, очікує на завершення активних бойових дій та можливості по відновленню України. Велика кількість складської та логістичної інфраструктури була зруйнована, тож роботи буде багато.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.