Завантаження...

Реальна зарплата водіїв вантажівок у Польщі

Реальна зарплата водіїв вантажівок у Польщі

У Польщі водії вантажівок в середньому заробляють більше, ніж представники інших професій. Однак за це їм доводиться розплачуватися проблемами зі здоров'ям і розлукою із сім'єю.

 

Про це пише портал gloswielkopolski.pl.

 

Видання спробувало знайти відповідь на питання, а скільки ж реально заробляють професійні водії в Польщі? Звісно, все залежить від обставин. Наприклад, на розмір оплати праці впливають графік роботи: п'ятиденка (з понеділка по п'ятницю), системи 2/1 (2 тижні в рейсі, 1 тиждень вдома) і 3/1, а також тривалі поїздки у далекобійників (2-3 місяці в рейсі, 1 місяць вдома). Крім того, водії на міжнародних маршрутах заробляють більше, ніж на внутрішніх.

 

«Робота не важка, але відповідальна. Після 3 років за кермом я втомився від болю в спині. Працюю за графіком 2-3 місяці в дорозі і місяць вдома. Завдяки цьому заробіток коливається від 7 500 до 8 000 злотих (приблизно 1 640 - 1 750 євро) «чистими». Але зараз шукаю роботу з іншим графіком, який дозволить проводити більше часу з сім'єю», - розповідає Алекс, професійний водій.

 

Видання провело аналіз оголошень про вакансії для водіїв вантажівок (категорія C), яких повно в Інтернеті, й з'ясувало, що роботодавці пропонують заробітну плату вiд 7 000 до 11 000 злотих (приблизно від 1 530 до 2 410 євро) «брудними». В одному з оголошень була вказана зарплата в розмірі 18 000 злотих (приблизно 3 940 євро). На це один з водіїв заявив, що це міф, так багато ніхто не заробляє.


У звіті Польського інституту автомобільного транспорту «Заробіток професійних водіїв в Польщі» зазначено, що середній «чистий» заробіток водіїв в 2020 році склав 6 211 злотих (приблизно 1 360 €). У нього входять добові (оплата харчування водія), одноразова виплата (плата за ненадання житла), бонуси та інше (кілометраж або денна заробітна плата). Це більше, ніж середній заробіток в Польщі, який у 2020 році склав 5 100 злотих (приблизно 1 116 євро) «брудними» або 3 684 злотих (приблизно 806 євро) на руки.

 

Згідно з даними звіту «Заробіток професійних водіїв в Польщі»:
- 94% респондентів заробляє близько 7 000 злотих (приблизно 1 530 євро) «чистими»;
- 93% працює на міжнародних перевезеннях;
- розмір оплати не залежить від стажу роботи в конкретній транспортної компанії;
- найчастіше оплата залежить від протяжності маршрутів: найбільший «чистий» заробіток при графіку 4/1 - 7 500 злотих (приблизно 1 640 євро), 3/1 - 7 000 злотих (приблизно 1 530 євро), 2/1 - 6 900 злотих (приблизно 1 510 євро), п'ятиденка - 6 250 злотих (приблизно 1 368 євро);
- робота в межах Польщі або на місцевих маршрутах дозволяє професійному водієві частіше або майже щодня бувати вдома. У цьому випадку заробіток найнижчий - від 4300 до 5000 злотих (приблизно від 941 до 1 100 євро) «чистими».

 

У кабіні вантажівки водія Ігоря є все: плита, чайник і мікрохвильовка, тому що в Польщі він їсть в барах, а в інших країнах Європи готує сам. «Робота важка. Якщо враховувати високу вартість життя в Польщі, то робота водія завжди була більш прибутковою, ніж інші професії. При нинішньому зростанні цін, ми отримуємо неадекватну заробітну плату. Всюди можна зустріти поляків і українців. У вихідні, коли заборонено рух вантажівок, водії зустрічаються, розмовляють і разом їдять на стоянках», - каже Ігор, професійний водій, працює за графіком 2/1.

 

За законом, протягом дня водії можуть управляти автомобілем в цілому 9 годин, при цьому максимальний час безперервного водіння - 4,5 години. Після цього водій повинен зупинитися на перерву тривалістю не менше 45 хвилин. Все реєструється тахографом. Водій Давид розповів, що їде в рейс 3 рази на тиждень приблизно на 20 годин, при такому графіку він заробляє «чистими» близько 5 000 злотих (приблизно 1 100 євро).

 

«Це непросто, але я непогано живу. Я приходжу додому кожен день або через день. При такому графіку ви безумовно можете заробити більше, ніж на навантажувачі або на складі», - каже Давид, професійний водій.

 

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.