За оцінками фахівців, до 2030 року вартість європейського ринку q-commerce становитиме 13 мільярдів євро. Зокрема, у Польщі зараз дуже популярними є замовлення доставки товарів вартістю у 50-99 злотих за найкоротший час. Звісно, мова йде переважно про продукти харчування.
Цей сервіс почав набирати оберти ще під час пандемії. Попри песимістичні прогнози, зараз, коли карантинні обмеження зняті, розвиток даного сегменту продовжується.
Q-commerce працює, як правило, з темних (dark stores) або звичайних магазинів, до яких покупцям ліньки ходити самостійно. Результати останнього опитування Mindshare показують, що 54% поляків знають про рішення q-commerce, а 42% позитивно оцінює таку форму шопінгу. Проте все ще є великий відсоток людей, які, незважаючи на знання рішень q-commerce, наразі ними не користуються (31%). Більшість споживачів не відчувають потреби (68%), вважають, що ціна доставки (12%) або продуктів (21%) зависока або не довіряють такому виду послуг (12%) і ще бояться, що замовлений товар може виявитися зіпсутим (9%).
Однак усім зрозуміло, що реклама може суттєво поліпшити ситуацію та відкрити нові можливості для q-commerce. Нині ж на польському ринку найбільше замовлень на умовах швидкої доставки збирають Pyszne.pl, Glovo та Uber Eats.
Q-commerce передбачає час доставки не більше 60 хвилин. У разі запізнення 45% споживачів не завершують транзакцію. Крім того, замовлення доставляються на велосипеді чи скутері, що дещо обмежує доступні категорії до продуктових покупок і на винос. На думку фахівців, перспективними групами товарів для даного сегменту, окрім їжі, стають фармацевтика, товари для краси, одяг, взуття, товари для дітей і для тварин.