8 січня відбулися чотири засідання з цього приводу: два з представниками транспортних операторів за участю міністра Даріуша Клімчака – Комітету захисту транспортних перевізників та роботодавців та Західно-Поморської асоціації автоперевізників, та два у польсько-українському форматі за участю заступника міністра Павла Ганця. Раніше, 5 січня 2024 року, у Воєводському управлінні у Любліні Павло Ганцарц взяв участь у переговорах із організаторами протестів на польсько-українському кордоні.
Було вирішено, що переговори у рамках польсько-української змішаної комісії продовжаться найближчими тижнями.
При цьому, як повідомив Вальдемар Ящур із Комітету захисту перевізників та роботодавців транспорту, переговори представників транспортної галузі та уряду, що відбулися у понеділок увечері, не принесли очікуваних результатів.
Він додав, що таке рішення вже передбачено у постанові про зміну Електронної системи нагляду на транспорті, яка набирає чинності з 1 січня 2025 року.
Водночас, як зазначає видання, розмови із перевізниками показують, що вони більше не хочуть протестувати.
Видання також наголошує, що якщо протестувальники не отримають жодних гарантій щодо реалізації запропонованого рішення від уряду, вони швидше за все призупинять дію. Очікується, що рішення з цього питання буде ухвалено протягом кількох днів.
У свою чергу, за даними Мінінфраструктури Польщі, результати перевірок Інспекції автомобільного транспорту (ITD) не виявили численних випадків каботажних перевезень із порушеннями правил, які здійснюють іноземні компанії, у тому числі українські.
Як зазначає видання, результати перевірки не стали сюрпризом для польських перевізників. За їхньою заявою, іноземні конкуренти мають спосіб обійти правила, що вимагають від них дозволу на каботаж і перехресні торговельні перевезення. Для цього вони мають два комплекти документів. Один пред'являється під час інспекційної перевірки, згідно з якою маршрути йдуть, наприклад, з Києва, а інший для одержувача товару показує реальний маршрут перевезення, який уже здійснюється з міст Польщі.
Президент Асоціації роботодавців транспорту та логістики Польщі (TLP) Мацей Вронський пояснив, що в даному випадку інспектори не розслідують, звідки насправді приходять товари, і це є частиною проблеми. Тому галузь запропонувала чітко визначити обсяг контролю, тобто перевірити клієнта, і у разі виявлення порушень кожному учаснику процедури може загрожувати штраф у розмірі 500 тис. злотих (приблизно 105,7 тис. євро).
У Мінінфраструктурі повідомили, що з 20 листопада до 17 грудня 2023 року інспектори ITD провели 2858 перевірок транспортних засобів, що належать перевізникам з України. Виявлено 1341 порушення. Порушення стосувалися робочого часу водіїв та використання тахографів (облікових листів чи карток водія). Накладено 670 штрафів у сумі 171,4 тис. злотих (приблизно 36,2 тис. євро), винесено 96 адміністративних рішень на суму 146 тис. злотих (приблизно 30,9 тис. євро), а за порушення правил дорожнього руху інспектори наклали 120 штрафів у сумі 31,2 тис. злотих (майже 6,6 тис. євро).