Прибуток світової індустрії контейнерних перевезень у другому кварталі зріс до понад 10 мільярдів доларів, повідомляє Bloomberg. Це черговий рекордний показник, пояснюють експерти.
Серед причин вони називають зростання фрахтових ставок, в основному, пов’язане із ситуацією у Червоному морі, а також збільшення обсягів вантажних перевезень в цілому.
Опублікований днями звіт показує, що чистий прибуток найбільших світових контейнерних перевізників, включаючи данську AP Moller-Maersk A/S і китайську Cosco Shipping Holdings Co., майже подвоївся порівняно з першими трьома місяцями року та перевищив показник у 8,88 мільярда доларів США другого кварталу 2023 року.
Це порівняння з другим кварталом поточного року. Але що ми побачимо за результатами третього, який завершиться через місяць? На думку аналітиків, це буде чергове "суттєве зростання" основних показників цієї сфери глобальної логістики.
Морський транспорт забезпечує у середньому 80% світових контейнерних перевезень. Коли єменські хусити почали атакувати цивільні судна, то, напевно, сподівалися боляче вдарити саме по цьому сектору глобальної економіки. Та наразі ми бачимо геть протилежних результат, хоча неможливість вільно використовувати транзитний потенціал Суецького каналу й призвела до значних додаткових витрат у ланцюгах постачання.
Нагадаємо, вартість страхування суден у Червоному морі зросла утричі. Застрахувати цивільне судно, яке проходить акваторією Червоного моря, коштує тепер приблизно утричі дорожче, ніж до кризи, яку розпалили єменські терористи.
Нові контейнери від виробника розпродані до середини жовтня. 2024-й стане другим найбільш напруженим роком за всю історію виробництва контейнерів для сухих вантажів. Тим часом найбільші виробники контейнерів кажуть, що їхня книга замовлень заповнена вже до середини жовтня.