На початку цього місяця в Чехії набули чинності зміни в динамічному зважуванні вантажівок. Перевізники з асоціації Česmad Bohemia вітають зміну правил.
Змінені норми виправили ситуації, коли у випадку автоколон частина ваги буксирувального транспортного засобу переноситься на транспортний засіб, що його буксирує (як правило, це комбінація, що складається з тягача та напівпричепа).
"Загалом, суть змін зводиться до того, що водії дійсно перевантажених транспортних засобів, у тому числі й іноземних, і надалі будуть штрафуватися. Однак випадки, коли динамічна вага показує результати на межі допустимих значень для комплектів, у яких причіп може короткочасно вплинути на вагу буксируючого транспортного засобу, більше не підлягатимуть штрафуванню (як це було раніше – прим. ред.)” – зазначає Česmad Bohemia в офіційному повідомленні.
За інформацією асоціації, після змін комплект буде оцінюватися як єдиний транспортний засіб відповідно до європейської директиви.
“Дійсно, до змін траплялися ситуації, коли вага на вісь не перевищувалася, а загальна допустима вага комбінації навіть близько не досягалася, і все ж зважування на високих швидкостях показувало невелике перевантаження загальної ваги комбінації. Зазвичай це становило кілька десятків, максимум кілька сотень кілограмів для 18-тонного трактора.
"Передбачувані порушення також були наслідком того факту, що в той час як допустиме відхилення навантаження на вісь становить 15%, при розрахунку загальної ваги використовується допуск лише в 7%. А це десятки і сотні кілограмів, які ваги показували як “зайві” в загальній вазі. Водії та перевізники логічно захищали себе від штрафів за такі випадки”, – додають в організації.
Що стосується скасування вимірювання навантаження на вісь, то головною причиною є те, що це правопорушення не може бути притягнуто до відповідальності щодо транспортних засобів, зареєстрованих за кордоном, оскільки адміністративний орган не має доступу до реєстру транспортних засобів.
За даними Чеської асоціації перевізників, нові правила також спростять перевірку транспортних засобів, що перевозять сипучі або рідкі речовини, в яких вантаж переміщується під час руху і, таким чином, вага змінюється між окремими осями.
До кінця цього року на чеських дорогах I класу мають запрацювати 13 ваг. Наразі вантажівки зважуються на автомагістралях D1, D2, D4, D5, D8, D35 і D48.