Група «Лемтранс», до якої входить «Левада Карго», разом із партнером цього року запустила вантажний термінал «Мостиська» на кордоні України та Польщі, здатний додатково переробити до 5 млн. тонн різних вантажів щорічно. У партнерстві було добудовано зерновий термінал, який може щомісяця перевантажувати 60 тис. тонн зерна.
Щодо євроінтеграційних проектів, то, за словами спікера, всі проекти мають бути переглянуті з урахуванням поточних реалій, а саме, потреб повоєнного відновлення енергетичної, транспортної, цивільної інфраструктури. І тут основним підходом має бути формування абсолютно нової, сучасної та енергоефективної інфраструктури, а не латання дірок у старій.
Крім того, для найбільш інтегрованих та глобалізованих галузей транспорту – таких як водний (морські та річкові порти), автомобільний, авіаційний – розвиток та інтеграція на цьому етапі залежать переважно від юридичних аспектів, лібералізації ринків, прийняття загальних регламентів тощо. Необхідно максимально наблизити наше законодавство до законодавства ЄС у цих сферах, ухвалити всі можливі директиви для лібералізації та відкритості ринку, ухвалити всі можливі антикорупційні та інші закони, що гарантують захист інвесторів тощо.
Ще один важливий момент полягає в тому, що для транспортних систем, ступінь інтеграції та глобалізації яких знаходиться на нижчому рівні, що обумовлено значними технічними та інфраструктурними відмінностями, подальша інтеграція вимагає не лише прийняття регламентів, а й значних інвестицій, і це стосується насамперед залізничного транспорту, особливо вантажного.
За його словами, кожен можливий проект має сприяти розвитку зовнішньої торгівлі України. Тобто всі євроінтеграційні та інші проекти, здатні вплинути на конкурентність українських перевезень у майбутньому, мають реалізовуватись з урахуванням цих чотирьох моментів.
Говорячи про інвестиції, Валерій Андріанов підкреслив, що сьогодні треба вкладатися в проекти, спрямовані на розвиток зовнішньої торгівлі України та на контейнеризацію вантажопотоків. Такими проектами, зокрема, є розвиток мережі контейнерних терміналів усередині України.
Він зазначив, що «Левада Карго» вже підготувала земельні ділянки та формує проекти для будівництва мережі внутрішніх контейнерних терміналів в Україні.
Також окремо експерт відзначив інвестиції у розвиток річкових перевезень, перевезень через Дунай, це також один із найактуальніших напрямків. Йдеться про розвиток існуючих портів Дунайського регіону, створення річкового порту, мультимодального терміналу у дунайському регіоні.
Валерій Андріанов висловив свої прогнози щодо українського логістичного хабу.
Щодо безпосередньо інтермодальних перевезень у країні, то він додав, що на сьогодні ринок контейнерних перевезень показує стійке зростання з 2015 року. Мережа контейнерних терміналів активно формується та знаходиться на початку процесу консолідації. На ринку вже сформувалися активні мережеві та регіональні гравці. Також на ринку, окрім термінальної мережі, активно формуються приватні компанії-оператори контейнерних перевезень.
Ринок чекає на активний розвиток найближчим часом, і ще активніше – після перемоги України. Ключовими факторами, драйверами розвитку будуть:
- Активний розвиток мережі контейнерних терміналів;
- Зростання вантажопотоку з відновленням країни;
- зростання в галузях с/г та переробної промисловості;
– вихід на український ринок європейських та інших гравців у сфері транспорту, виробництва;
– відновлення та активний розвиток «Шовкового шляху» через територію України та інші супутні чинники.
Але для цього необхідно вирішити деякі проблеми у законодавстві. Необхідно остаточно врегулювати діяльність автоперевізників.
Він також звернув увагу на залізничні тарифи та регулювання у сфері залізничного транспорту. Зокрема, всі учасники повинні мати можливість прогнозувати свої витрати щодо вартості залізничних перевезень, процес формування тарифної політики має бути максимально прозорим та зрозумілим. Повинне бути прийняте Законодавство України «Про залізничний транспорт», проведено реформу УЗ відповідно до acquis ЄС. Крім того, важливим є формування та закріплення на законодавчому рівні процедури підготовки та реалізації проектів державно-приватного партнерства.