Міністерство інфраструктури розробило і оприлюднило для обговорення проект наказу, яким пропонує внести зміни у Правила надання послуг в морських портах України в частині здійснення габаритно-вагового контролю (ГВК).
Згідно з пояснювальною запискою до документа, проектом наказу пропонується доповнити Правила пунктом про те, що якщо після завантаження в порту вантажного автомобіля оператор терміналу надає послугу його зважування, він повинен поінформувати Державну службу України з безпеки на транспорті («Укртрансбезпеку») в режимі реального часу про вагові параметри транспортного засобу із зазначенням його марки і номерного знака, в тому числі причепа у випадку його наявності.
Як наголошується, документ розроблений з урахуванням пропозицій, які подали Асоціація стивідорних компаній Одеського морського порту, Асоціація контейнерних ліній України і Європейська Бізнес Асоціація.
Зауваження та пропозиції до проекту наказу від фізичних та юридичних осіб приймаються Міністерством інфраструктури до 3 грудня 2020 року включно в письмовому та електронному вигляді.
З повною версією документа можна ознайомитися на веб-сайті Мінінфраструктури .
Щорічні збитки дорожнього господарства в результаті руйнування, викликаного рухом великовагових транспортних засобів, оцінюються в суму понад 2 млрд грн, зазначає Мінінфраструктури. Згідно з дослідженнями Світового банку, щорічні втрати ВВП України через незадовільний стан автомобільних доріг становлять 3-4% ВВП. В даний час в Україні понад 90% автомобільних доріг вимагають виконання ремонтно-будівельних робіт.
У липні 2020 року міністр інфраструктури Владіслвав Криклій закликав представників приватного стивідорного бізнесу стати активними учасниками реформи контролю ГВК автотранспорту і приєднатися до проекту Weigh Control System (WCS) - єдиної системи контролю зважування транспорту і аналізу руху на базі Центру обробки даних габаритно-вагового контролю «Укртрансбезпеки».