За словами постачальників, орендовані роботи, популярність яких у галузі останніми роками зросла, усе частіше використовуються для збирання та сортування посилок, переміщення вантажів та поповнення складських запасів, а також для інших автоматизованих завдань.
Саллі Міллер, директор з інформаційних технологій підрозділу DHL у Північній Америці, заявила, що планує розгорнути велику кількість орендованих роботів на кількох об’єктах компанії, орієнтованих на роздрібну торгівлю. Загалом DHL розраховує, що до кінця наступного року на її об’єктах працюватиме майже 2000 роботів.
Семирічний стартап Locus Robotics заявив, що щонайменше третина більш ніж 90 корпоративних клієнтів по всьому світу, включно з DHL, Ceva Logistics AG, Boots UK Ltd. та Geodis SA, замовляють тимчасових помічників для подолання пікового сезону.
«Ми маємо контракти на більш ніж 10 000 роботів. Це більше за минулорічний обсяг на чверть, ця цифра включає як короткострокові, так і довгострокові контракти».
Сказав генеральний директор Locus Рік Фолк.
Зростання попиту на роботів у логістичній галузі обумовлено нестачею працівників, постійними збоями в ланцюгах поставок і імпульсом через різке збільшення онлайн-покупок, що зберігається після пандемії Covid-19.
Роботи як послуга
За даними аналітичної компанії Research and Markets, очікується, що витрати на світовому ринку логістичної робототехніки, який у 2020 році оцінювався приблизно у 2,6 мільярда доларів, зростатимуть і досягнуть 10,97 мільярда доларів до 2027 року.
Орендовані роботи, відомі як «роботи-як-послуга», широко використовуються у виробництві, але є порівняно новими для галузі логістики. Відповідно до цієї моделі з користувачів стягується плата, аналогічна підписці, від сторонніх робототехнічних фірм із різними ставками залежно від типу виконуваних завдань, обсягів обробки або типів пакетів, що обробляються.
Орендуючи роботів, компанії позбавляються високих початкових витрат та поточних витрат на технічне обслуговування. З іншого боку, замовлення на роботів мають бути зроблені заздалегідь до очікуваного зростання попиту. Щоби постачальники мали достатньо часу для програмування та налаштування роботів для певних завдань.
Pitney Bowes Inc., 102-річна фірма з обробки пошти та посилок, минулого року розгорнула орендованих роботів для сортування посилок у святковий сезон. Додаткові роботи, надані Ambi Robotics Inc., допомогли компанії впоратися з напливом замовлень.
У цей час Pitney Bowes очікує, що протягом наступних трьох місяців принаймні 68 систем Ambi Robotics працюватимуть майже в дюжині її центрів електронної комерції по всьому світу.
Саман Фарид, співзасновник та виконавчий директор Formic Technologies Inc. (постачальники роботів за підпискою), сказав, що процес оснащення компанії орендованим роботом зазвичай включає тривимірне сканування об’єкта й передачу даних у систему зі штучним інтелектом. Фактично, компанія будує робота, встановлює на місці та керує ним.
Formic також вживає заходів, щоб клієнти платили лише тоді, коли роботи запущені та працюють. Якщо система не працює з будь-якої причини, вони не платять за неї.
Locus Robotics сподівається, що багато логістичних фірм збережуть своїх тимчасових роботів після сезонних максимумів, щоб забезпечити цілорічну ефективність. Роботи можуть бути корисними і протягом кількох тижнів після свят, оскільки зможуть обробляти повернення.