TLP, ZMPD, OZPTD та PIGTSiS - ці чотири польські організації перевізників звернулись із спеціальним зверненням до тамтешнього міністра інфраструктури. Польські компанії мають заперечення щодо пакету мобільності, і серед них є запит на додаткову підтримку у боротьбі з іноземною конкуренцією.
Про що ж ідеться?
З 2022 року застосовуватимуться найважливіші положення Пакету мобільності. Серед них, серед іншого, обов'язок привозити вантажівку додому принаймні раз на вісім тижнів та інші обмеження. Багато компаній, зареєстрованих у Польщі, вважають, що це суттєво збільшить витрати на заробітну плату. Також перевізники побоюються, що їхнє становище погіршиться порівняно з компаніями, що не входять до ЄС, наприклад, білоруських чи українських.
У відповідь на зростання витрат транспортні компанії просять у польського уряду фінансової підтримки. Сюди входило б, наприклад, повернення частини акцизного збору на паливо, заправлене на території країни. Ще одна пропозиція - запровадити пільгові умови для сплати страхових внесків працівників. Крім того, перевізники також відкриті для пропозицій уряду, просто очікуючи будь-якої допомоги.
Друге питання - це питання перевізників, що не входять до ЄС. Через те, що вони не належать до Європейського Союзу, пакет мобільності охоплюватиме їх дуже обмежено. Наприклад, для них не буде вимоги повертати свої вантажівки до країни реєстрації протягом певного періоду часу. На них також не поширюватимуться нові вимоги до тахографа. Тому польські компанії очікують принаймні посилення національних норм на території РП. Зокрема, щоб було передбачено, що у Польщі транспорт, зареєстрований поза межами ЄС, також підпадає під дію пакету мобільності.