Завантаження...

Польські експерти: як покращити ситуацію з кадрами у транспортній галузі

Польські експерти: як покращити ситуацію з кадрами у транспортній галузі

Звіт містить статистичні дані та надає результати досліджень, досвід та спостереження агентств з працевлаштування, а також загальний аналіз становища компаній сектору транспорту та логістики (TSL) та водіїв, що працюють у них. У доповіді також зазначено напрями дій, які можуть покращити ситуацію з кадрами у галузі.

 

За оцінками, дефіцит водіїв у Польщі може сягати 200 тис. осіб, а демографічні тенденції не є сприятливими. Автори дослідження вказують основні причини такого стану речей:

- несприятлива демографічна ситуація, пов'язана зі старінням населення. Середній вік водія в Європі становить 47 років, і лише 5% працівників галузі молодше 25 років;

- непрестижність професії водія, недооцінка його ролі, присвоєння йому несприятливого іміджу;

- нестача знань у молоді про специфіку праці та сприйняття перспектив кар'єрного зростання;

- відсутність чи надто малий обсяг державної діяльності з просування професії та стимулювання молоді до здобуття професійної освіти чи перепідготовки;

- передача відповідальності за придбання працівників інших національностей та їх легальне працевлаштування суб'єктам, які працюють у транспортній галузі;

- складні процедури працевлаштування громадян з-за меж Євросоюзу;

- нереалістичні фінансові очікування кандидатів та водіїв, особливо коли вони не готові набувати нових компетенцій та дозволів.

 

При цьому вказується, що не можна не розглянути ситуацію з погляду кандидата на роботу та вже працевлаштованої людини. До ключових проблем належать: мовний бар'єр, високі витрати на здобуття професійної кваліфікації, а також незадовільний рівень та наявність умов, що дозволяють водіям безпечно та комфортно працювати та відпочивати (у тому числі обмежена кількість паркувальних місць уздовж маршруту, відсутність або низький рівень санітарно-технічних споруд). Також бентежить нечесність деяких роботодавців, які вводять кандидатів в оману та обіцяють неринкові ставки.

 

На думку авторів звіту, галузеве середовище має надавати як досвідченим водіям, так і кандидатам зручний доступ до кар'єрного шляху. Інвестування у розвиток має стосуватися не лише отримання додаткових прав водія, а й накопичення знань про інновації, що використовуються у світі транспорту та логістики. Компанії мають активно вибудовувати діалог зі своїми співробітниками: контролювати, мотивувати та підтримувати їх у придбанні подальших професійних навичок. Щоб водії могли вирішувати свої професійні завдання у безпечних та комфортних умовах, необхідно вжити заходів щодо розширення парковок та зон відпочинку, а також їх стандартизації.

 

Пропонуються такі заходи щодо скорочення дефіциту водіїв:
- запуск соціальної кампанії, пов'язаної з роботою професійного водія, у тому числі із залученням досвідчених водіїв та організацій, які підтримують галузь (у тому числі агенцій з працевлаштування);
- пропозиція рішень щодо полегшення доступу до освітніх та навчальних заходів для молодих водіїв, а також охочих розширити або змінити свій шлях професійного розвитку;
- навчання у компаніях готовності та відкритості до можливості проходження стажування, адже поширеним бар'єром для входу є відсутність професійного досвіду, що може призвести до розчарування та відставки кандидата;
- організація легкодоступних та гнучких навчальних заходів для покращення мовних компетенцій кандидатів та водіїв;
- пропагування професії водія серед жінок, і тим самим підвищення відкритості галузі для працевлаштування представниць прекрасної статі;
- підвищення готовності компаній приймати на роботу мігрантів, що вимагає знань або підтримки з боку спеціалізованих організацій, які займаються орендою та наймом співробітників;
- побудова міцного партнерства, яке чинитиме ефективний та постійний тиск для впровадження галузевих рішень;
- підвищити цінність ролі кожного співробітника. Важливо побудувати організаційну культуру, у якій потреби співробітників агентства враховуватимуться нарівні з потребами постійного персоналу;
- інвестування в співробітника, що може дати кращий результат, ніж пошук нових дефіцитному ринку. Також варто залучити до навчання стажистів досвідчених співробітників.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.