Експерти впевнені, що дисбаланс попиту та пропозиції посилюватиметься, тому що замовлені під час пандемії вантажні літаки вже надійшли та увійдуть до ладу. Їхня частка у вантажних авіаперевезеннях досягла в першому півріччі 51%, що є унікальним, оскільки історично більша частина авіавантажів перевозилася на нижніх палубах пасажирських літаків (в останні роки, до пандемії COVID-19, приблизно 65%). Зараз разом із пасажирами на борту літаків збільшується кількість вантажів, тому виникла потреба інвестиції в інфраструктуру.
За даними компанії WorldACD, за підсумками червня 2023 року пропускна спроможність авіаперевезень у Європі зросла в річному обчисленні на 7% (у всьому світі на 8%), а вага вантажів, що перевозяться повітряним транспортом, знизилася на 11% (4% у світі). Зниження пропозиції пов'язане зі зменшенням кількості експрес-, генеральних та небезпечних вантажів, таких як літій-іонні акумулятори та компоненти для їх виробництва. Гранти на фармацевтичну продукцію скоротилися всього на 1%, тоді як високотехнологічна і дорога продукція (камені, дорогоцінні метали) збільшилася на 3%, а вантажі, що швидко псуються, зросли до 4%.
Зниження попиту та збільшення пропозиції вільного вантажного простору змусили авіакомпанії знизити ціни. У Європі фрахтові ставки знизилися на 34%. Серйозною перешкодою для авіакомпаній є те, що відправники вантажу утримуються від укладання довгострокових контрактів. Усі чекають подальшого зниження цін та купують послуги на поточному ринку. Така ситуація ускладнює планування для перевізників.
У Польщі зниження ваги вантажів, що перевозяться, досягло 4%.
У регіоні Східної Європи LOT займає 6-е місце з експортних рейсів (10,1%) та 4-е місце з імпортних рейсів (11%).
LOT також оновила сертифікат IATA CEIV Pharma та збільшила свої компетенції у сфері перевезення небезпечних матеріалів. Відповідно до IATA DGR (Правила перевезення небезпечних вантажів), а незабаром і IATA CEIV Lithium Batteries, авіаперевізник будемо перевозити такі вантажі, як літій-іонні батареї або напівфабрикати, що використовуються при їх виробництві (наприклад, літієвий порошок).
LOT Cargo також приєдналася до програми IATA Cargo IQ, ще раз наголосивши на своєму членстві в групі авіакомпаній з найвищими стандартами якості. Також триває робота з максимально можливої цифровізації роботи та співробітництва з експедиторами, а також послідовного впровадження технологій IOT, що дозволяють особливо точно відстежувати вантажі та легко їх ідентифікувати відповідно до транспортної послуги.