У 2023 році в Польщі підвищаться тарифи на збори, що стягуються Національною податковою адміністрацією (KAS) у системі e-Toll на дорогах, що знаходяться під управлінням Головного управління національних доріг та автомагістралей (GDDKiA).
Змінений закон про платні автомобільні дороги та Національний дорожній фонд передбачає збільшення ставок плати за проїзд на показник «приросту цін на споживчі товари та послуги за перші три квартали року, в якому змінюються ставки, порівняно з відповідним періодом попередній рік».
У цьому документі йдеться про те, що нові ставки визначаються на підставі оголошення Голови Центрального статистичного управління, опублікованого в Офіційному журналі Республіки Польща «Monitor Polski» щороку протягом 15 днів після закінчення третього кварталу.
14 жовтня Центральне статистичне управління опублікувало повідомлення, в якому індекс споживчих цін за три перші квартали 2022 року порівняно з аналогічним періодом 2021 року становив 113,3, тобто зростання цін становило 13,3%.
Ставки дорожніх зборів індексуються з початку 2022 року, коли вони збільшились на 0,01-0,03 злотих за кілометр. За проїзд польськими дорогами платять користувачі транспортних засобів повною масою понад 3,5 т.
Видання також нагадало, що польський Національний план реконструкції передбачає розширення мережі платних доріг. Станом на 9 липня 2017 року мережа налічувала 3660 км. Розширення платних ділянок вимагають насамперед залізничні перевізники, які вказують, що їм доводиться платити за доступ до колій по всій мережі залізниць, протяжність яких аналогічна протяжності національних доріг (понад 19 000 км).
Франція підвищить свої тарифи в лютому 2023 року після перегляду дорожніх зборів на мережі автомагістралей країни. Для цього застосовується формула, яка використовується у контрактах концесійних компаній платних доріг із державою. У середньому ціна тарифів зросте на 4,69%. При цьому видання уточнює, що збільшення показника може бути вищим, оскільки очікуваний рівень інфляції виявився суттєво нижчим від реального показника.
Як зазначає видання, підвищення плати за проїзд на 4,69% не є реакцією виключно на інфляцію і на перегляд, що проводиться щороку. Насправді, за цим збільшенням ховається проблема, про яку в багатьох випадках вже забули французькі, а також іноземні перевізники, які здійснюють каботажні або міжнародні перевезення з переходом та/або пунктом призначення у Франції. 2023 року закінчується заморожування ставок, яке застосовувалося з 2015 року. Цей захід стримував зростання ціни в останні роки.