Завантаження...

Польща: покращень транспортного ринку поки не спостерігається

Польща: покращень транспортного ринку поки не спостерігається

Згідно із заявами перевізників, ситуація на ринку перевезень залишається вкрай непростою. Як розповів Лукаш Завадський із Sachs Trans, зазначаються деякі покращення, «але до довоєнного стану нам ще далеко». Він також зазначив, що вільних водіїв побільшало, тому що частина перевізників збанкрутувала, а деякі скорочують свої автопарки. Однак не всі транспортні компанії мають настільки погане становище.

 

Гжегож Борович визнав, що перші два місяці поточного року були «слабшими, ніж рік тому». Компанія продовжує спостерігати за ринком, і вже наголошує на деяких поліпшеннях, проте «трендом це називати ще рано». Він повідомив, що клієнти вимагають переглянути ставки у бік зниження.

 

При цьому він вважає, що зниження ставок у довгостроковій перспективі є не найкращим рішенням.

За даними німецької фрахтової біржі Timocom, перспективи у першому кварталі 2023 року будуть невтішними.

Timocom відзначає зростаючу частку довгострокових контрактів. За заявою Гбурека, зараз з'явилося багато ознак того, що ця тенденція збережеться протягом тривалого часу.

 

Низький попит на транспорт пояснюється падінням споживчого попиту. Остання інформація Центрального статистичного управління з роздрібного продажу підтверджує цей факт: зниження зафіксовано як у річному обчисленні (5%), так і по відношенню до попереднього місяця (3,6%).

 

Інфляція, що досягає в Польщі 18,4%, ускладнює підтримку фінансової ліквідності компанії, що підтверджують результати останнього опитування Skaner SME, проведеного для компанії BIG InfoMonitor, яка веде реєстр боржників.

 

За отриманими даними, у першому кварталі проблема неплатежів значно загострилася, затримка більш ніж на місяць зазначається вже у разі 62% компаній, що вдвічі більше, ніж у жовтні минулого року. Майже кожна друга мала та середня компанія не може дочекатися грошей уже два місяці. Виставлення рахунків B2B найбільше погіршилося у роздрібній торгівлі та транспортній галузі.

 

Згідно з циклічним опитуванням, проведеним для BIG InfoMonitor серед представників малих та середніх підприємств, понад 88% підприємців вказують, що їхні клієнти оплачують рахунки із запізненням. У попередніх опитуваннях це значення коливалося в діапазоні від 73 до 83%.

 

Перший квартал показує, що майже половина опитаних компаній (47%) не змогли дочекатися платежу навіть за два місяці після встановленого терміну, що на 12% більше у порівнянні з останнім кварталом 2022 року. У транспортному секторі цей показник зріс до 44%, продемонструвавши зростання на 18%.

 

За даними реєстру боржників BIG InfoMonitor та кредитної інформаційної бази BIK, прострочена заборгованість підприємств перед банками та контрагентами склала майже 40,2 млрд злотих (приблизно 8,59 млрд євро). Протягом року вони збільшилися на понад 2,5 млрд злотих (приблизно 530 млн євро). Понад 313 тис. компаній мають проблеми із своєчасною оплатою.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.