Експерти кажуть, що макроекономічні прогнози не дають надії швидкого відновлення. Попит скорочується, виробництво уповільнюється і обвал може продовжитись до середини наступного року. За словами фахівця з транспортного ринку Войцеха Килимника, відновлення може піти до 2 років.
Войцех Килимник наголошує, що щоденний виторг може бути важливішим, ніж норма кілометражу, адже водії втрачають до 30-40% робочого часу під час простою при завантаженні та розвантаженні.
Незалежний аналітичний центр з логістики Logistico підрахував, що мінімальна заробітна плата в Польщі збільшилася з 700 євро у 2013 році до 1500 євро у липні цього року (за паритетом купівельної спроможності). У той же час, Гжегож Вельке з Logistico вважає, що після введення Пакету мобільності ефективність співробітників (водіїв, диспетчерів, експедиторів, планувальників) різко впала.
Водночас польські підприємці конкурують не лише за ціною. У них не завжди найдешевша пропозиція, але вони все одно виграють за рахунок гарантії якості. Як вважає викладач Давид Вардін, польські перевізники створюють якісну перевагу.
Експерти кажуть, що 2023 може закінчитися для багатьох автотранспортних компаній збитками, але цей чорний сценарій поки не підтверджується статистикою. Центр економічної інформації повідомляє, що в першому півріччі про банкрутство оголосили 208 компаній, у тому числі 7 із галузі вантажних автомобільних перевезень, стільки ж, скільки і за весь 2022 рік (2021 року 23 компанії). При цьому за перші шість місяців року було проведено 2 процедур банкрутства та реструктуризації, тоді як у 367 році їх було 2022, у 2 році – 730, у 2021 році – 2, у 270 році – 2020.
Оптимізм споживачів повертається разом із покращенням прогнозів з логістики, у тому числі контрактної. Проте, прогнозується, що місцеві оператори поступляться часткам світового ринку азіатським компаніям.
Крім того, останні два роки були добрими для галузі. Доходи транспортно-логістичних компаній (TSL) у 2021 році у рейтингу, підготовленому Rzeczpospolita, становили 81,69 млрд злотих (17,5 млрд євро), що означає збільшення на 28,8% порівняно з попереднім роком. Галузь досягла динаміки зростання виторгу на 22,6% порівняно з 2021 роком.
2021 виявився вдалим навіть для невеликих логістичних і транспортних компаній. У 2022 році дохід п'ятдесяти найбільших компаній склав 82,91 млрд. злотих (17,8 млрд. євро), що означає поліпшення на 22%. Серед другої 50 компаній загальна виручка склала 12,1 мільярда злотих (260 млн євро) і була майже на 26% вище, ніж у попередньому році. В останній 50 рейтингу виручка досягла 4,04 млрд злотих (94,5 млн євро), що означає зростання майже на 8%.