Завантаження...

Поліція не приїде – автоцивілка під час війни

Поліція не приїде – автоцивілка під час війни

ОСЦПВ, Європротокол, оформлення дтп, автоцивілка під час воєнного стану, чи потрібна автоцивілка під час воєнного стану. Що робити в разі ДТП під час воєнного стану, як працює ОСЦПВ після початку війни та як отримати страхові виплати.

 

"Чи потрібна автоцивілка під час воєнного стану?" — запитують читачі. Як з'ясував Фокус, ОСЦПВ (обов'язкове страхування цивільної відповідальності автовласників за збитки третім особам) залишається необхідним. Усі договори продовжують діяти, а після закінчення їх термінів необхідно придбати новий поліс. Під час війни краще це робити онлайн — на сайтах страхових компаній (СК).

 

Оператори ринку зазначають зниження кількості ДТП, заявлених із початку війни.

 

"Кількість страхових випадків зменшилася до 30-40% від довоєнного рівня, — уточнює Олег Коваленко-Кужольний, директор департаменту врегулювання страхових випадків СК "ІНГО". — Обсяги відшкодування також зменшилися, хоча розмір середньої шкоди зростає, оскільки автовласники не повідомляють про дрібні події, а заявляють про великі збитки, щоб швидко відремонтувати авто".

 

Без поліції. Оформлення ДТП під час воєнного стану...


Ігор Чудовський, керівний партнер АТ "Чудовський і партнери", узагальнює: під ча врегулювання страхових випадків в умовах воєнного стану можуть виникнути такі труднощі:

поліція не виїжджає на ДТП без потерпілих і тяжких наслідків;
деякі учасники ДТП не бажають оформляти європротоколи та покидають місця ДТП;
страхові компанії не відшкодовують збитки через бойові дії;
працівники страхових компаній, які мають оцінювати збитки, є не в усіх містах.
авто, страховка, автоцивілка під час воєнного стану, чи потрібна автоцивілка під час воєнного стану,

 

Страхування від війни не існує. СК не відшкодовують збитки через бойові дії...

За відгуками автомобілістів невиїзд поліції на оформлення ДТП став однією з головних проблем. Якщо хтось з учасників ДТП при цьому не погоджується на європротокол, відшкодування можна втратити.

 

"Для виплати СК потрібне документальне підтвердження події: довідка поліції чи європротокол, — пояснює Олег Коваленко-Кужольний. — З огляду на те, що поліція не завжди виїжджає на оформлення, ми збільшили ліміт для європротоколу з 50 тис. до 130 тис. грн, що для ОСЦПВ є повною страховою сумою".


 
Раніше через обмеження відшкодування 50 тис. грн постраждалі на дорогих автомобілях часто відмовлялися від європротоколу.

 

"Знання водіїв щодо спрощеного способу оформлення ДТП — європротоколу — все ще недостатні, — зазначає Максим Межебицький, перший заступник голови правління СК ARX. — Питома вага збитків з ОСЦПВ, яка оформлена за допомогою європротоколу, залишається далекою від рівня західних країн, де поліція не бере участь в оформленні дрібних ДТП".

 

Оформлення європротоколу. Що робити в разі ДТП під час війни...

 

Для оформлення ДТП, коли діє воєнний стан, страхові компанії радять клієнтам не боятися європротоколу та використати його електронну форму. Однак є випадки, коли з використанням єпропротоколу під час оформлення ДТП виникають складнощі. Як пояснює Володимир Фогель, адвокат ЮФ "Семенова та Партнери", якщо сторони не дійшли висновку, хто винен у ДТП, або винні обидва учасники — питання має вирішуватися в суді, для чого необхідна реєстрація поліцейськими.

 
"З огляду на те, що в країні війна, страховики за рекомендацією НБУ спростили процедуру врегулювання. Тому рекомендуємо звертатися на гарячу лінію СК і пояснювати, чому неможливо оформити ДТП особисто або із залученням поліції. Представники страхової компанії повинні надати роз'яснення, як краще вчинити", — додає Фогель.

 

Якщо поліція не прибуває, а винуватець ДТП відмовляється від європротоколу, щоб підвищити шанси на отримання відшкодування, Ігор Чудовський рекомендує:

вести відеофіксацію місця події та спілкування з учасниками ДТП;
зафіксувати відмову від європротоколу;
зателефонувати на лінію 102, повідомити свої дані, адресу ДТП, номерні знаки авто — свого та інших учасників;
повідомити своїй СК про ДТП та відмову іншого учасника від європротоколу;
якщо СК просить дочекатися їхнього співробітника або виконати інші дії — погодитися.

 

Однак із фотографуванням виникають складності.

 

"Були випадки, що ДТП ставалися на блокпостах, де не дозволяли затримуватися та проводити фотофіксацію, — розповідає Олег Коваленко-Кужольний. — Ми з розумінням ставимося до таких ситуацій та дозволяємо вимушено покидати місце події".

 

Пішли на фронт. Як працює страхування під час війни...


Ще одна проблема з ОСЦПВ під час війни, про яку повідомляє Максим Межебицький, полягає у недоступності експертів та аварійних комісарів, яких страхові компанії залучають до огляду авто, через фактори безпеки, переміщення, мобілізації чи перевантаження у західних регіонах. Тому в деяких страхових компаніях просять надсилати документи за допомогою месенджерів. Також, за словами Ігоря Чудовського, для оцінки пошкоджень авто зараз можуть попросити поїхати в інше місто, де є відповідні працівники.

 
Окремою проблемою Межебицький вважає відновлення пошкодженого авто через відсутність запчастин, матеріалів і персоналу на СТО, але ця ситуація з початку війни поступово покращується.


Під час війни страховики здебільшого не підвищували вартість продуктів. Проте, якщо порівняти розмір страхового платежу зараз і рік тому — подорожчання помітне. Як приклад Марина Семенова, адвокатка ЮФ Семенова і Партнери, наводить таке: зараз страховий платіж за полісом ОСЦПВ становить здебільшого 1 401 грн, тоді як у минулому році — 882 грн.

 

"Є загальна тенденція збільшення страхових платежів у всіх страхових компаніях, — пояснює Семенова. — Це викликано тим, що на ринку поступово залишаються ті компанії, які дійсно виплачують відшкодування у разі настання страхового випадку".

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.