На Фарерських островах побудували першу в світі дорожню розв'язку на дні океану (на фото). Будівництво всього тунелю на глибині понад 180 метрів від рівня Атлантичного океану, обійшлося приблизно в 162 млн. доларів.
Днями завершився основний етап побудови тунелю Естуройартуннлінн, що з'єднує два найбільших острови архіпелагу. Цей тунель унікальний тим, що містить кругову розв'язку - першу в світі, побудовану на дні Атлантичного океану.
Завдяки цьому об'єкту, шлях жителів островів до столиці скоротиться з 55 до 17 кілометрів. Автомобілем цей шлях можна буде подолати приблизно за 15 хвилин.
Як наголошується, будівництво тунелю обійшлося приблизно в 162 мільйони доларів. Проїзд по об'єкту буде платним.
Будівництво тунелю Естуройартуннлінн почалося в 2017 році. Він зв'яже Стреймой з двома частинами Естуроя, розділеними невеликою затокою - таким чином, тунель складатиметься відразу з трьох окремих доріг. Вони будуть з'єднуватися за допомогою кругової розв'язки на глибині понад 180 метрів від рівня Атлантичного океану.
Загальна протяжність Естуройартуннлінна становить 11,2 кілометра - після введення в експлуатацію він стане другим за довжиною тунелем у світі, прокладених під водою, після тунелю Рифаст в Норвегії.
Художнє оформлення розв'язки, що складається зі скульптур і спеціального освітлення блакитного кольору, творив фарерський художник Трондур Патурссон.
Спочатку планувалося, що тунель почне роботу в перші місяці 2021 року. Тепер, однак, влада розраховує, що це станеться з випередженням терміну - вже 19 грудня.
Це не єдиний підводний тунель на Фарерах. У 2002 році на Фарерах був введений в експлуатацію перший підводний тунель довжиною 4,9 кілометра, що з'єднує головний острів архіпелагу Стреймой з островом Вагар. Чотири роки по тому на островах був відкритий другий підводний тунель довжиною 6,2 кілометра між островами Естурой і Бордо.
Фарери - це архіпелаг з 18 островів. Всі, крім одного, є населеними, тому питання транспортного сполучення між ними - ключове для регіону.