Винятком стало питання перенесення ваги Національної компанії з управління дорожньої інфраструктури Румунії (CNAIR) від кордону, щоб вони не затримували рух транспорту в прикордонній зоні.
На думку видання, чиновники CNAIR вдали, що не розуміють, про що просять протестувальники. Ймовірно, вони зробили ставку на те, що люди втомилися за 4 дні протестів та 4 години переговорів, та змінили вимогу перевізників на «регулювання можливості штрафу за відсутність віньєтки, якщо час очікування перетину кордону перевищує термін його дії».
Видання зазначає, що однією з важливих цілей протесту було перенесення ваги на 15 км від кордону, що має зробити рух транспорту більш плавним, тим більше, що існує Європейський регламент (1100/2008), який дозволяє здійснювати контроль на національній території (включаючи зважування та вимірювання). транспортних засобів).
Однак якщо габаритно-ваговий контроль перенести на 15 км від кордону, то перевірки мають проводитись Державною інспекцією з контролю автомобільного транспорту Румунії (ISCTR). Справа в тому, що CNAIR має право проводити перевірки лише на кордоні, а контроль транспортних засобів на території країни належить до компетенції ISCTR.
У переговорах з румунськими перевізниками брали участь:
- міністр транспорту Сорін Гріндяну;
- генеральний директор CNAIR Крістіан Пістол;
- генеральний директор ARR Дорін Штефан;
- генеральний директор ISCTR Тудор Нішулеску
- глава Дирекції автомобільного транспорту (у рамках Мінтрансу) Адріана Калапіс;
– державний радник канцелярії прем'єр-міністра Мінель Івашку.
Чиновники погодилися на зміну деяких нормативних актів та введення нових заходів, необхідних перевізниками, які, зокрема, включають створення виділених смуг на кордоні та в порту Констанца. Це дозволить в'їжджати ними тільки вантажівкам з країн-членів ЄС, а вантажівки з третіх країн проходитимуть окремим потоком.
На думку протестувальників, цей захід має значно скоротити час очікування на кордонах, оскільки відомо, що під час перевірки турецьких вантажівок регулярно і у великій кількості виявляються всілякі порушення. А у випадках, коли виявляються нелегальні іммігранти, контроль транспорту блокується і вантажівки годинами стоять на кордоні.
Для порту Констанца це практично означає окрему смугу для румунських вантажівок, які проводять у черзі багато годин або навіть днів через скупчення, яке утворилося після різкого збільшення кількості вантажівок з українськими реєстраційними номерами.
Ще однією вимогою протестувальників було відновлення допусків за масогабаритними параметрами транспортних засобів, щоб уникати високих штрафів. Наприклад, за перевищення маси вантажівки на 20 кг передбачено штраф у розмірі 1500 леїв (приблизно 300 євро), також передбачено покарання за перевищення розміру менш ніж на 1 см.
Однак якщо судити за заявою міністра Гріндеану наприкінці переговорів, то він вважає, що протестувальники мали можливі, актуальні вимоги і намагалися працювати разом, щоб знайти рішення. Виходячи з цього, можна вважати, що це лише незначна помилка у формулюванні, яку можна виправити.
Для перевізників-фермерів «під час сільськогосподарських кампаній були встановлені обмеження для вантажівок, що перевозять зерно, зібране з полів, до сховищ (відстань не перевищує 70 км, згідно із законом, а тоннаж може бути перевищений максимум на 10% від дозволеного законом тоннажу»).
А з пакету заходів, запропонованих для створення конкурентного середовища на транспортному ринку, транспортний сектор передбачав «зобов'язання відправників вантажу представляти при ліцензуванні страхування фінансових ризиків або будь-яку іншу форму банківської гарантії, в рамках якої вони можуть укладати угоди», а також спільну відповідальність постачальника у разі, якщо вага вантажу відрізняється від зазначеного в CMR, що призводить до штрафу перевізника за перевагу: «Визначити рішення, яке стосується лише санкцій щодо одного постачальника та вантажоодержувача у разі перевантаження автомобіля».
Тим часом представники перевізників та фермерів вирушили до Управління фінансового нагляду Румунії (ASF), де також провели важливі переговори.
Після 4 днів протесту прем'єр-міністр Чіолаку зажадав від міністрів вирішити питання, підняті страйкуючими. Графік зустрічей, схоже, було складено лише як доказ того, що уряд відкрито для переговорів. Постійно проводилися зустрічі у міністерствах сільського господарства, транспорту, ASF та фінансів. Стратегія протестувальників полягала в тому, щоб перевізники та фермери разом були присутні на переговорах, тому якщо переговори фермерів з міністром сільського господарства тривали 3 години, перевізники відмовлялися від зустрічі о 13:00 та переносили зустріч разом із фермерами на 18:00.
Міністр Гріндеану пообіцяв реалізувати нові заходи упродовж 30 днів.
Сьогодні Держприкордонслужба України повідомила, що близько 14:00 від представників прикордонної поліції Румунії надійшло повідомлення про відновлення блокування румунськими фермерами та аграріями руху вантажівок у напрямку прикордонного переходу «Сірет – Порубне».