Це спростить та здешевить логістику Україною, а також сприятиме переорієнтуванню частини вантажних перевезень на річковий, морський та залізничний транспорт, інформує Міністерство інфраструктури...
За ухвалення у другому читанні та в цілому закону “Про мультимодальні перевезення” (№4258) депутати проголосували майже "конституційною" більшістю - 298 голосів "за".
Що ж змінює новий закон?
- визначено принципи державного регулювання та допомоги щодо мультимодальних перевезень
- закріплено право здійснювати перевезення вантажу на підставі укладення єдиного договору щодо всіх етапів перевезення;
- надано перевізникам можливість здійснювати перевезення вантажу за одним перевізним документом, щодо якого сторони досягли згоди
- встановлено межі відповідальності учасників перевезень;
- створено механізм відшкодування за пошкодження вантажу
Прийнятий законопроєкт також є частиною імплементації Директиви Ради 92/106/ЄЕС від 7 грудня 1992 року про встановлення спільних правил для окремих видів комбінованих перевезень вантажів.
Контекст події: насьогодні частка контейнерних перевезень, які складають основу мультимодальної логістики, в загальному об’ємі вантажоперевезень України складає менше ніж 3%. Планують до 2024 року збільшити частку до 15-20% і з часом досягнути рівня ЄС, який сьогодні складає близько 40-45%.
"Інтеграція України у світову транспортну мережу, зокрема як транзитного хабу, неможлива без розвитку мультимодальних перевезень, - розповів Міністр інфраструктури Олександр Кубраков. - Довгий час країна ігнорувала нагальність цього питання, тим самим віддаючи значну частину транзитного вантажопотоку нашим сусідам.
Парламент змінив ситуацію на нашу користь. Ми вводимо у правове поле основні поняття та механізми для функціонування мультимодальних перевезень. У результаті, це зменшує бюрократичний тиск на бізнес і значно розширює можливості українських транспортних коридорів".