Адміністрація вирішила з третього листопада скоротити щоденний пропуск суден через канал до 25 одиниць. Досі пропускали 31 судно на добу, що також стало результатом попередніх скорочень транзиту. Проте Управління Панамського каналу (ACP) уже офіційно повідомило, що має намір протягом наступних трьох місяців зменшувати транзитну потужність. Відтак, уже в лютому через цю водну артерію зможуть проходити не більше 18 суден щодня.
Також обмежують максимальну осадку кораблів через гострий дефіцит води, яка потрібна для наповнення шлюзів. Рівень озера Гатун, яке слугує головним водосховищем для Панамського каналу, знизився до безпрецедентно низьких позначок, оскільки ця водойма живиться винятково атмосферними опадами, а дощів давно не було.
«Зареєстрована кількість опадів у жовтні була найнижчою за всю історію спостережень з 1950 року (на 41% нижче), і поки що 2023-й вважається другим найпосушливішим роком за той самий період», – заявили влада Панами.
Ситуація, що склалася, призводить до небажаних черг з цивільних суден, які очікують дозволу на проходження каналу. Утім, багато кораблів вимушені робити довге коло, йти в обхід континенту.