Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU) спільно з Європейською радою вантажовідправників (ESC) та Європейською федерацією працівників транспорту (ETF) оприлюднив Хартію про поліпшення поводження з водіями в пунктах навантаження і розвантаження.
Представникам галузі та іншим зацікавленим сторонам з усіх країн світу пропонується підписати Хартію і таким чином допомогти поліпшити умови праці водіїв.
Викликана COVID-19 криза дала зрозуміти, що послуги транспортних компаній - фундамент економічного розвитку, мереж мобільності та світових інтермодальних ланцюжків поставок. Роль водіїв комерційного транспорту сьогодні важлива як ніколи, в той час як умови праці в період пандемії ускладнилися. Транспортний сектор, як і раніше, зазнає труднощів у зв'язку з наймом водіїв. На тлі безлічі порожніх вакансій в транспортному секторі по всьому світу 20% молоді у віці від 15 до 24 років (267 млн. осіб) не працюють, не навчаються і не проходять професійну підготовку. В Європі не заповнені 23% вакансій водія вантажного транспорту і 19% вакансій водія автобуса.
Маючи намір поліпшити умови праці водіїв, IRU запропонував ESC і ETF об'єднати сили і намітити дії щодо поліпшення поводження з водіями в пунктах завантаження і розвантаження. Хартія була оприлюднена 25 листопада на пленарному засіданні в рамках Галузевого соціального діалогу з автомобільного транспорту в ЄС, під егідою якого об'єднані організації працівників і роботодавців всіх країн ЄС, а також представники Європейської комісії.
Мета Хартії - підвищити ефективність і безпеку праці водіїв і сприяти побудові поважних відносин між усіма зацікавленими особами. Три організації-партнера закликають всі зацікавлені сторони і підприємства автомобільного транспорту приєднатися до ініціативи, забезпечивши їй максимальний резонанс для підвищення якості праці в секторі. Мета Хартії - забезпечити поважне ставлення до водіїв і гідні умови праці, починаючи з пунктів доставки. Під гідними умовами праці мається на увазі використання санітарно-технічних приміщень, кімнат відпочинку, а також безпечних охоронюваних стоянок.
"Підвищення якості праці та поліпшення умов праці водіїв - один з головних постулатів стратегії IRU із залучення і утримання кадрів в автотранспортному секторі. І хоча Хартія спрямована на всі країни світу, відрадно, що першим регіоном, в якому вона набирає чинності, стає Європа. Ми сподіваємося, що багато компаній і організації підпишуть Хартію, щоб підтримати наших водіїв, віддавши належне їх повсякденній роботі, настільки важливою для життя суспільства", - повідомив Маттіас Медге, директор департаменту IRU по просуванню інтересів галузі.