На думку експертів, 2023 рік став періодом розквіту китайсько-російського залізничного сполучення. Однак навіть дані низки серйозних китайських платформ свідчать про те, що це не може тривати довго.
Уханьське бюро китайських залізниць підтвердило, що від 80 до 90 відсотків потягів China Europe, які проходили через Ухань, прямували до Росії. Представники China Europe Express підтверджують ці дані. Сіаньський порт вільної торгівлі повідомив, що у загальному обсязі вантажних потягів, які вони обслуговують, їдуть до РФ.
Ці дані відповідають досвіду європейських партнерів. «Обсяг перевезень із Китаю до Європи, який закінчується в Малашевичах, знизився на 60-70 відсотків», - сказав Мілош Вітковський, директор із залізничних вантажних перевезень Польської експедиторської компанії. Отже, вантажопотік до ЄС скорочується, але в сама Росія не збільшує попит на залізничні перевезення, стверджують представники компанії NSR Intermodal. Вони говорять, зокрема, про те, що у блок-поїздах з’являється дедалі більше вільного місця, а тарифи на перевезення поступово зменшуються. Наприклад, вартість доставки залізницею з Ченду впала на 15%.
Засновник TopRail бачить основну проблему у падінні курсу рубля, що скорочує купівельну спроможність компаній та мешканців країни-агресора. За прогнозами експерта, цього року залізничні перевезення на маршрутах між КНР та РФ, скоріш за все, досягнуть пікових значень цього року, після чого має відбутися розворот тренду.