Як зазначив один із дослідницької агенції Ecorys Онно де Йонг, на сьогодні Північний маршрут (через РФ) є найзручнішим - швидким і дешевим. Але обсяги вантажів значно знизилися через зменшення великих перевезень.
Ігор Тамбака, власник нідерландської компанії з надання логістичних послуг Rail Bridge Cargo, яка спеціалізується на перевезеннях між Європою та Азією, також зазначає, що останнім часом спостерігається більше негативу, коли йдеться про використання Північного маршруту.
Зниження цін на доставку морем також змінює положення Нового Шовкового шляху. Зважаючи на те, що ціни на морські перевезення продовжують падати через падіння попиту, цей спосіб знову стає більш привабливим конкурентом для міжнародних залізничних перевезень. Інші залізничні оператори підтверджують, що транспортування судами стає дедалі цікавішим через зниження цін і скорочення термінів доставки. Для китайських відправників вантажу цей процес більш скрутний, адже вони знаходяться в глибині материка.
Оскільки можливість проїзду через РФ, як і раніше, доступна, Rail Bridge Cargo продовжить використовувати цей маршрут для клієнтів, які хочуть швидко доставити свою продукцію до Європи.
Щодо Середнього коридору Тамбака заявив, що хоча цей маршрут використовується, час у дорозі все ще надто великий, щоб конкурувати з морським транспортом. При цьому ряд клієнтів віддають перевагу йому з етичної точки зору. Однак, враховуючи час транзиту даним маршрутом, нині немає великої різниці між ним і морськими перевезеннями.
Проте маршрут розширюється. Наприклад, транзитні перевезення коридором схід-захід через Азербайджан за перші вісім місяців 2022 року зросли на 20%. Про це нещодавно повідомив прем'єр-міністр країни Алі Асадов у ході другого Каспійського економічного форуму.
Незважаючи на нинішню ситуацію, учасники ринку впевнені у майбутньому Середнього коридору.