Замовлені перевізниками на початку квітня тягачі, найімовірніше, не будуть доставлені їм до кінця року. Причинами збільшення терміну прийому є дефіцит електричних джгутів, напівпровідників та інших деталей. Проблема заторкне багато країн одночасно.
Volvo Trucks попередила покупців, що виробництво буде зупинене на всіх заводах компанії через недостатню поставку напівпровідників. Складальні лінії можуть простоювати від двох до чотирьох тижнів, залежно від заводу.
PACCAR (власник торговельних марок DAF, Kenworth та Peterbilt) нещодавно повідомив, що через дефіцит напівпровідників не випустив 3 тисячі вантажівок із 45 тисяч запланованих на останній квартал.
З тієї ж причини скоротила виробництво Daimler Trucks. Scania забезпечує роботу своїх заводів, хоча існують проблеми з різними компонентами. Часом машини так і прибувають недоукомплектованими до дилерів, і вже там через якийсь час сервісні центри встановлюють недодані деталі.
Постачальники деталей не можуть задовольнити високий світовий попит. У лютому продажі важких вантажівок у ЄС зросли на 8,8%, а в Центральній Європі - на 36%, у США - більш ніж на 44% у річному обчисленні. Високий попит та зростання цін на матеріали спонукали компанії підвищувати ціни на машини, які за останні місяці зросли на 10%.
Виробники борються з дефіцитом деталей вже кілька місяців. Причиною порушення є пандемія, під час якої попит на комп'ютери та побутову електроніку зріс. Їх виробники скуповували напівпровідники, платячи краще, ніж автомобілебудівні компанії. Консалтингова фірма AlixPartners підрахувала, що цього року автомобілебудівна промисловість може втратити 61 млрд. доларів від продажу через брак комплектуючих.