Із 2 лютого набули чинності нові положення Пакету мобільності щодо правил каботажу. Водії зобов'язані вводити код країни в тахограф на кордоні або при першій можливій зупинці після її перетину.
Вантажоперевізники побоювалися, що найближчим часом це призведе до хаосу на переходах та прикордонних стоянках. Адже водії можуть використовувати зупинку і для інших цілей, наприклад, щоб зробити обов'язкову перерву. У цьому випадку нечисленні паркінги можуть заповнюватися ще швидше.
Про те, чим на практиці обернулося впровадження нового правила, вирішила дізнатися група Chauffeursnieuws 2.0. Для цього вона провела експрес-опитування серед кількох сотень водіїв вантажівок Бенілюксу (Бельгія, Нідерланди, Люксембург), яким доводиться перетинати найзавантаженіші кордони Європи, іноді по кілька разів на день.
Головний висновок дослідження був позитивним – великого загальноєвропейського паралічу нема. Більшість водіїв, які приїхали на найближчі паркінги біля кордонів, не зіткнулися з помітними корками, а сам процес "введення країни»" виявився відносно швидким, займаючи менше ніж хвилину.
А от якщо водії не дотримуватимуться нових правил введення інформації в тахограф, то можуть бути оштрафовані, а перевізник ризикує втратити ліцензію. Ці штрафи фіксуватимуться у системі ERRU – Європейському реєстрі підприємств автомобільного транспорту.