На перевізника, який затримує розвантаження в Німеччині, може бути накладено штраф у розмірі 3-разової суми фрахту. Щодо цього місцеве законодавство суворіше, ніж Конвенція CMR, яка передбачає санкцію, що дорівнює вартості перевезення.
Про це пише портал tckancelaria.eu.
Однією з найчастіших причин розбіжностей між підрядниками є затримки. Перевезення FIX, швидкопсувних або чутливих продуктів наражається на найбільший ризик. На своєчасність постачання можуть вплинути дрібні або великі поломки, пробки або перевірки поліцією. Такі затримки найчастіше розглядаються з погляду Конвенції CMR. Проте німецьке законодавство у цьому плані суттєво відрізняється. Так, відповідно до Конвенції CMR, перевізник відповідає за затримку до одноразової оплати провізної плати. Німецьке законодавство щодо цього передбачає суворий штраф у розмірі триразової суми фрахту.
Наприклад взято конкретний випадок, коли перевізник прийняв замовлення маршрутом Мюнхен – Гамбург на суму 1 тис. євро. Перевезений вантаж був будівельним мармуром, який мав бути розвантажений 10 червня 2023 року. Під час перевезення у автомобіля перевізника сталася поломка, про що було повідомлено його клієнта. Через аварію розвантаження відбулося на добу пізніше. Одержувач засмучений тим, що товар не прийшов вчасно, але прийняв товар і підписав коносамент. Через 60 днів перевізник почав питати клієнта про оплату. У відповідь він отримав рахунок від відправника товару у сумі 3,6 тис. євро. Суму отримано на основі оцінки вартості крана, найнятого для розвантаження мармуру, та заробітної плати чотирьох робітників, які чекали на майданчику.
"Транспортування здійснювалось у межах Німеччини, тому в даному випадку застосовується ст. 425 розділу 1 Торгового кодексу Німеччини (HGB), згідно з якою перевізник несе відповідальність за шкоду, заподіяну порушенням терміну доставки, – коментує юристка Пауліна Еліас-Петрусевич. – У свою чергу, зі ст. 431 розділу 3 Торгового кодексу Німеччини стає зрозумілим, що відповідальність експедитора/перевізника за перевищення терміну доставки обмежується триразовою сумою перевезення. Якщо збитки виникли внаслідок дії чи бездіяльності перевізника, вчиненого ним навмисне або з необережності та при усвідомленні ймовірності заподіяння шкоди, відповідальність може бути необмеженою".
За її словами, у наведеному прикладі поведінку перевізника не можна вважати грубою недбалістю, оскільки він постійно інформував підрядника про несправність. Згідно з німецьким законодавством, перевізник може нести відповідальність у розмірі до 3 тис. євро, що відповідає триразовій сумі вантажу. Однак підрядник надто пізно направив перевізнику заперечення, яке виникло внаслідок затримки. Так само, як і в Конвенції CMR, також у німецькому законодавстві є вимога подати письмові заперечення протягом 21 дня з моменту розвантаження, чого клієнт не зробив.
Нагадаємо, зазвичай, згідно з законодавчими нормами європейських країн, максимальний час очікування водія вантажівки в логістичному центрі або в одержувача товару для навантаження або розвантаження автомобіля становить одну годину. На практиці ж цей час регулярно перевищується, причому часто на досить тривалий термін.