Німецька Федеральна асоціація вантажного транспорту, логістики та управління відходами (BGL) хоче використовувати всі доступні можливості, що дозволять заповнити швидше список вакансій водіїв вантажівок, який зростає. Організація прагне уникнути повторення в Німеччині ситуації, що склалася в Великобританії.
Згідно з прогнозом BGL, в найближчі роки нестача водіїв вантажівок різко зросте. Якщо не вжити жодних заходів, то ситуація, що склалася зараз у Великобританії, коли полиці магазинів порожні, а фермерам доводиться виливати молоко, оскільки його не забирають вчасно, набуває цілком реальних обрисів. Про це заявив офіційний представник правління BGL Дірк Енгельгардт на загальних зборах асоціації у Франкфурті і доповненої віртуальної панельної дискусії зі спікерами парламентських груп по транспортній політиці.
За заявою чиновника, в деяких автопарках через брак водіїв вже простоюють до 30 машин. Щоб усунути вузьке місце, BGL також покладається на політичну підтримку. Асоціація пропонує нову програму фінансування, яка виходить за рамки програм навчання і підвищення кваліфікації в рамках гармонізації плати за проїзд.
«Справа не тільки в тому, що нам потрібно покращувати імідж професії, також необхідно, щоб отримання водійських прав ставало дешевшим. Ніхто не буде викладати 10 тис. євро, якщо є ймовірність, що стажист потім піде до конкурента», - Дірк Енгельгардт, офіційний представник правління BGL.
Представник BGL також торкнувся вельми делікатної теми - найму професійних водіїв з третіх країн. За словами Енгельгардта, багато транспортних компаній з Центральної та Східної Європи засновують свою діяльність на далекобійниках з-поза меж Європейського Союзу. Литовські перевізники в цьому питанні лідирують, велика частина їхніх водіїв прибули з Білорусі та України. Виходячи з ситуації, що склалася, BGL пропонує надати німецьким компаніям можливість наймати професіоналів з третіх країн.
«Тут нам потрібні рівні права. Якщо це можливо тільки для компаній з Литви, то виникає спотворення конкуренції, яке не слід недооцінювати», - каже Хорст Коттмайер, голова наглядової ради BGL, глава транспортно-експедиторської компанії з Бад-Ейнхаузен.
Після цієї заяви відбувся обмін думками серед присутніх експертів, в ході якого з'ясувалося, що існують чіткі вимоги до розміщення водіїв з третіх країн в Німеччині. Німецькі закони серйозно перешкоджають найму водіїв з країн, що не входять в ЄС. Вимоги набагато жорсткіші, ніж в Польщі чи Литві.
Німецькі експерти не проти залучення водіїв з країн, що не входять в ЄС, але при цьому хочуть жорсткого контролю над ринком праці. Зокрема, пред'являти більш суворі вимоги, які є до документів, і приймати водійські права, видані в Україні та Білорусі. Таким чином, майбутні водії повинні будуть пройти навчання в Німеччині на основі німецьких правил.
«Не думаю, що було б добре, якби ми навчили водія в Україні і дозволили б їм їздити в Німеччині. Це не спрацювало і в інших професіях. Отже, ваша рекомендація: навчайте у Німеччині потенційних водіїв з країн, що не входять в ЄС», - Кірстен Люман, експерт по дорожньому руху Соціал-демократичної партії Німеччини.