З моменту набуття чинності Brexit процес перевірки квітів і рослин з Нідерландів змінився. Тепер вони мають проходити перевірку не лише на місці доставки, а й у спеціальних пунктах контролю у британських портах. Навіть товари з низьким ризиком захворювань, як-от зрізані квіти, тепер підлягають обов'язковій перевірці. Ці зміни призводять до значних адміністративних труднощів, вважає Ян Пол ван дер Хаас з Van der Haas Transport. Перевізникам тепер доводиться вказувати величезну кількість кодів рослин (які досягають 40 тис.) у документах для перевезення вантажів, і навіть найменша помилка може вимагати повної обробки документів.
Ван дер Хаас перевозить до Великобританії широкий спектр рослин та квітів і очікує, що нові перевірки викличуть значні затримки. Тепер навіть невеликі перевезення можуть вимагати повної перевірки, що може зайняти багато часу та створити проблеми для розкладу доставок. Він також зазначає, що нові центральні пункти контролю працюють лише п'ять днів на тиждень, з 7:00 до 19:00, що може призвести до ще більших затримок, якщо перевезення прибувають поза цим проміжком часу.
На його думку, перевізники вже роблять кроки для запобігання негативним наслідкам нових правил, відправляючи вантажі раніше, щоб уникнути затримок.
Не обійдеться і без фінансових збитків. Так, перевірка однієї вантажівки коштує 688 фунтів стерлінгів (805 євро). Перевізник отримує рахунок та має передати його клієнтам. А якщо вантаж не пройдете перевірку, то все одно потрібно заплатити 150 фунтів (175 євро). Якщо порахувати, що перевірку проходять 40 вантажівок на тиждень і загалом 2 тис. на рік, то щорічні збитки від цього заходу становитимуть від 800 тис. до 1 млн. євро лише для однієї компанії.
Ван дер Хаас вважає, що нідерландським перевізникам слід об'єднатися та тимчасово припинити постачання свіжих продуктів до Великобританії, щоб показати, які наслідки можуть бути для обох сторін. Це, на його думку, краще, ніж мати справу з щоденними проблемами.