RTDD було створено FNV у співпраці з міжнародними профспілками ITF та IUF. Мета фонду – інформувати клієнтів перевізників, великі транснаціональні корпорації, такі як Ikea, Volkswagen та DHL про умови роботи водіїв.
Перша зона відпочинку, куди прибув Едвін Атема - Зевенбергшен-Хук. Перед цим профспілковий діяч допомагав водію з Таджикистану, якого звільнив роботодавець, забрав у нього вантажівку та анулювавши посвідку на проживання. Потерпілому допомагають як жертві торгівлі людьми, і поліція вже займається цим випадком.
Щоп'ятниці у другій половині дня багато зон відпочинку вздовж нідерландських автомагістралей заповнюються водіями. Там зупиняються далекобійники, які потребують щотижневого відпочинку. На стоянці біля Мурдійка Атема завів розмову із двома індійськими водіями. Вони розповіли, що перед поїздкою до Європи заплатили своєму роботодавцю близько 3 тис. євро на особу. Квиток на літак у цю суму не було включено. Після прибуття індусів довелося чекати ще місяць без оплати, доки необхідні документи не будуть готові.
Він ділить вантажівки, що зустрічаються йому, на три категорії.
Водії вантажівок зобов'язані брати тривалий відпочинок протягом 45 годин один раз на тиждень. З моменту запровадження Пакету мобільності у 2020 році ніде в ЄС більше не дозволено проводити цей період відпочинку у вантажівці. Натомість водіям доводиться шукати відповідне житло.
Але на стоянці складається враження, що люди здебільшого сплять у кабінах. Водії вантажівок, з якими розмовляли представники профспілки, вже кілька місяців були відсутні вдома. Водій із Киргизстану стверджує, що ночував у готелі, але подробиць повідомити не може.
Едвін Атема приїхав на паркування з російськомовною перекладачкою, оскільки «російська мова є офіційною у багатьох країнах колишнього СРСР». Він пояснив, що необхідно мати деякі комунікативні навички, щоби зібрати необхідну об'єктивну інформацію. Просто поставити серію питань про те, де сплять водії замало, деякі просто не відповідають. "Готель DAF?", - Запитує Атема, стукаючи долонею по вантажівці. Більшість далекобійників усміхається і ствердно киває.
Один із водіїв із Таджикистану під час бесіди стверджував, що у нього все гаразд. Пізніше він підійшов до Едвін Атема, з проханням поговорити. Як виявилося, він також має проблеми з роботодавцем.
Коли водії перетинають кордон, вони мають змінити код країни на своєму тахографі. Це необхідно для того, щоб довести, в якій країні працювали далекобійники. Згідно з Пакетом мобільності, відряджені працівники повинні отримувати оплату відповідно до стандартів країни, в яку вони в'їхали. Але роботодавці про це не кажуть.
У розмові з індійськими водіями йшлося про стажування, яке пройшли чоловіки. Казах, з яким пізніше розмовляв Атема, також кілька тижнів водила вантажівка разом із колегою, але за це мало платять чи взагалі нічого не платять.
Сьогодні Едвін Атема збирає якнайбільше історій, щоб намітити закономірності. Мета заходу – інформувати транснаціональні корпорації, які використовують цих перевізників, про умови роботи водіїв. Адже часто великі відправники вантажу поняття не мають, що відбувається. Профспілковий діяч наводить приклад, що стався раніше цього року. Група з понад 60 грузинських та узбецьких водіїв припинила роботу у Грефенхаузені, Німеччина, бо їм перестали платити.
Наприклад, у минулому меблевий гігант Ikea часто працював із тіньовими перевізниками. У 2018 році суддя оголосив попередження Brinkman Trans Holland, автотранспортної компанії, однією з найважливіших клієнтів якої на той час була IKEA. Brinkman використав для перевезення водіїв зі Східної Європи. Вони були зареєстровані у субпідрядників у Польщі та Молдові. Їм платили значно меншу заробітну плату, оскільки, як стверджують перевізники, на них не поширювалася нідерландська колективна трудова угода. Профспілка FNV звернулася до суду, щоб покласти край недоплаті східноєвропейським водіям.
Минулого року зловживання знову виявились у субпідрядника Ikea, цього разу вони стосувалися компанії Alert Logistics. В Alert іноземні співробітники працювали без дозволів та, за даними трудової інспекції, їм також недоплачували. Коли про це стало відомо, Ikea припинила співпрацю із компанією.