Нестача складських площ обіцяє замінити дефіцит транспортних контейнерів та стати найбільшою проблемою в ланцюгу постачання сьогодні.
Гігант логістичної нерухомості Prologis нещодавно передбачив, що будуть потрібні додаткові 250 тисяч км² складських площ у США для обробки надлишкових запасів.
У нещодавньому щомісячному звіті NPD «Global Port Tracker» вказувалося, що уповільнення руху вантажів із китайських заводів, що зіткнулися з блокуваннями у зв’язку з пандемією, дало час портам Західного узбережжя розібратися із заторами.
Проте нарощування товарних запасів у роздрібній торгівлі зараз зростає. Це пояснюється зниженням попиту з боку споживачів перед стрімкого зростання інфляції та усуненням витрат на враження (тобто на подорожі, харчування поза домом тощо). Крім цього магазини накопичують товари як запобіжний засіб, оскільки ланцюг постачання зараз вкрай нестабільний.
Рівень вакантних площ на складах у США є найнижчим за останні десятиліття і становить близько трьох відсотків загалом та близько одного відсотка поблизу портів, згідно з «Індексом цін на складські приміщення» (WPI) Warehouse Quote.
За даними Prologis, орендна плата за складські приміщення також збільшилася на 20%, порівнюючи з минулим роком у другому кварталі через брак складських приміщень.
Швидке будівництво складів не є оптимальним рішенням. Оскільки може зіткнутися з проблемами через брак сталі та інших будівельних матеріалів, вищу вартість землі та підвищення відсоткових ставок.
Які варіанти для роздрібної торгівлі?
Роздрібна торгівля шукає інші можливості для зберігання товарів, щоб уникнути переплати за складські приміщення. Наприклад, використовують самі магазини як мінірозподільні центри або закривають порожні магазини і зберігають товар там.
Деякі бізнес-аналітики вважають, що підвищення сервісу, зокрема запобігання скасування замовлень, акції та розпродаж непотрібних товарів за зниженими цінами, допоможуть збалансувати надлишкові запаси, не вимагаючи буму будівництва складів.