67% логістичної галузі заявляють, що використовуватимуть штучний інтелект (ШІ) та аналітику даних для узгодження своїх логістичних потреб з експлуатаційними можливостями протягом наступних 3-5 років, а 19% це вже роблять певною мірою.
Згідно з повідомленням Ericsson, т. зв. випереджувальну логістику поки що не можна вважати широко використовуваною, але є ранні спроби розвитку логістичної галузі в цьому напрямку.
Перспективи випереджувальної логістики
Випереджувальна логістика базується на широкому аналізі даних про продажі та ринок, а також про діяльність конкурентів або інформацію з місцевого та глобального економічного середовища. У такій системі можна прогнозувати попит на продукцію та послуги до того, як замовники ухвалять рішення про покупку. Це можливо завдяки розробці аналізу великих даних, штучного інтелекту та машинного навчання.
Завдяки випереджувальній логістиці, поставки товарів можуть розпочинатися проактивно.
З іншого боку, покращений час планування дозволяє зробити більш ефективний та стійкий вибір транспортних методів, наприклад, використання періодів низького попиту на транспорт, і так само - оптимальне завантаження товару.
Попередній розподіл товарів стане можливим завдяки поєднанню технології Internet of Things, штучного інтелекту та спілкування в режимі реального часу у стандарті 5G. Випереджувальну логістику слід сприймати не просто як бережливу, оптимізовану за витратами і вчасну доставку товарів. По-справжньому випереджаючий логістичний потік повинен враховувати значні глобальні зміни як у споживанні, так і в звичках доставки. Впровадження такої логістичної системи потребуватиме від ринку зміна підходу та більшої відкритості до співпраці між конкурентами», - каже Марцін Сугак, експерт Ericsson.
5G як основа для подальших змін у галузі
Зв'язок та спілкування по всьому логістичному ланцюжку є ключовими вимогами при розробці передових логістичних рішень. Бездротовий стільниковий зв’язок у режимі реального часу 5G може забезпечити належні технологічні умови, потрібні для створення комплексного рішення. Залежно від потреб логістичні та складські центри можуть використувувати місцеві рішення для підключення, такі як приватні мережі 5G. IoT або технології короткого діапазону, такі як Bluetooth, можуть забезпечити економічно ефективний та енергоефективний зв’язок між багатьма датчиками та пристроями, використовуваними як на складах, так і в транспортних приміщеннях.
Ці технології можуть бути задіяні у сканерах товарів для реєстрації потоку піддонів або контейнерів на кожному етапі ланцюга поставок.
Інвестиційні пріоритети згідно з дослідженням Ericsson
Опитані під час дослідження особи, що ухвалюють рішення в логістиці, погоджуються, що цифровізація, зв’язок та вдосконалені логістичні інструменти є важливими чинниками для всієї галузі. Цей підхід проявляється також у встановленні інвестиційних пріоритетів у галузі логістики. Пріоритетом номер один є отримання вдосконалених цифрових інструментів логістики, а потім розгортання бездротового зв'язку як основи використання цих інструментів.
61% тих, хто ухвалює рішення в галузі, визначили вдосконалені логістичні інструменти серед перших трьох своїх інвестиційних пріоритетів, а 54% - бездротові зв’язки.
І навпаки, 73% респондентів погоджуються, що як бездротове підключення, так і відстеження активів будуть дуже важливими в найближчі 3-5 років.
Ці дві технології матимуть вирішальне значення для вирішення сьогоднішніх проблем з видимістю ланцюга поставок, а також для розширення можливостей, таких як вдосконалений операційний аналіз, оптимізація маршруту та управління ризиками.
Дві третини опитаних також бачать великий потенціал у технології Blockchain, яка потенційно може покращити логістичні процеси, якщо ефективно використовувати її з точки зору споживання електроенергії.
За даними Berg Insight, у всьому світі в інтермодальних перевезеннях використовується понад 25 мільйонів контейнерів та понад 14 мільйонів причепів. За підрахунками, до 2023 року третина причепів і 15% контейнерів будуть підключені до мережі.