За цей час через кордон тут переміщено лише 57 180 TEU. Але найбільша катастрофа – це вантажопотік із заходу на схід. Він впав аж на 91%. За шість місяців через Польщу та Малашевичі до Китаю відправлено лише 824 TEU.
За словами аналітиків, торгівля між Європою та Китаєм також скорочується, хоча загалом показники падали далеко не так сильно. Що ж до Північної гілки Нового шовкового шляху, то вона зараз використовується переважно для перевезень між КНР та РФ. Так, компанія China Railways активно рекламує потяги, які прямують лише до Москви чи Санкт-Петербургу. При цьому Росія стала кінцевим пунктом призначення до 80% китайських вантажів.
Таким чином, Білорусь, яка раніше забезпечувала величезні обсяги транзиту, тепер де-факто є виключеною з трансконтинентального проекту. І все це – наслідки санкцій, запроваджених після повномасштабного вторгнення Росії в Україну, пояснюють експерти.
Зараз логістичні компанії з ЄС готуються до Європейського саміту Шовкового шляху 2023, який мають провести наприкінці листопада.
Очікується, що тут розглянуть потенціал збільшення залізничних перевезень з та до Азії, але іншими маршрутами, не через РФ та Білорусь.