52 колишні водії вантажівок компанії Vlantana Norge отримають рекордну компенсацію, яку повинен виплатити голова правління цієї компанії.
Норвезький суд підтримав колишніх співробітників Vlantana Norge в позові про компенсацію до компанії і голови правління Владаса Стонціуса молодшого. Останній був засуджений до виплати понад 20 млн. норвезьких крон (1,95 млн. євро) за систематичні недоплати кільком сотням водіїв. Інтереси 52 професійних водіїв зі Східної Європи представляла адвокат Ліна К. Сморр.
«Для водіїв було важливо особисто подати позови до голови правління компанії Владаса Стонціуса молодшого, тому що компанія оголосила себе банкрутом, а значить має недостатньо коштів. Водії дуже задоволені тим, що виграли зі своїми вимогами по заробітній платі», - каже адвокат.
В ході судового розгляду представники Vlantana Norge стверджували, що недоплати, використання подвійних табелів обліку робочого часу і маніпуляції з документацією відбулися в результаті особистих помилок і непорозумінь. Однак суд не прийняв такі аргументи.
«Після загальної оцінки доказів у справі окружний суд вважає за можливе, що Vlantana Norge використовувала комплексну і трудомістку систему з постійним виробництвом фіктивних табелів обліку робочого часу», - цитата Витягу з вироку суду.
Суд вважає, що це було зроблено для того, щоб мати можливість представляти фіктивні документи про те, що вони виплачували заробітну плату відповідно до встановленої в Норвегії мінімальної ставки.
Суд також встановив, що голова правління і колишній генеральний директор Vlantana Norge Владас Стонціус молодший несе особисту відповідальність перед позивачами за фінансові збитки, яких вони зазнали в результаті систематичної недоплати. На практиці це означає, що, можливо, йому з особистих коштів доведеться покрити 13,4 млн. норвезьких крон (понад 1,3 млн. євро), присуджених за позовом.
«Постанова важлива в принципі, тому що допоможе налагодити умови оплати праці в транспортному секторі. Надсилається чіткий сигнал про те, що голова ради директорів і генеральний директор ризикують зазнати дуже серйозної особистої відповідальності, якщо робота організована таким чином, щоб можна було обійти норвезькі правила про мінімальну заробітну плату», - каже адвокат Ліна К. Сморр.
Компанія регулярно орендувала фури на 12-годинні робочі зміни. Однак, в табелях обліку Vlantana Norge, відповідно до яких водіям нараховувалася заробітна плата, було зазначено, що вони працювали 4,5 години.
Розглянувши подані факти, суд прийшов до висновку, що 12-годинний робочий день ні в якому разі не був винятком, а був радше правилом, в той час як водії отримували оплату менш ніж за половину фактичного робочого часу. 4,5-годинний робочий день дуже часто повторювався в фіктивних табелях обліку робочого часу, які, на думку суду, були створені для того, щоб ввести в оману контролюючі органи.
На додаток до суми компенсації, голова правління Владас Стонціус молодший також був засуджений до особистого покриття судових витрат на суму понад 6,7 млн. норвезьких крон (приблизно 654 тис. євро).
В цілому Владас Стонціус молодший повинен виплатити понад 20 мільйонів норвезьких крон (1,95 млн. євро).
В середньому, кожному водієві належить компенсація в розмірі 300 тис. норвезьких крон (приблизно 29,3 тис. євро). Найбільша компенсація одному водію по цій справі становить майже 700 тис. норвезьких крон (приблизно 69,3 тис. євро).