За словами експертів, досі на кордоні між обома країнами надто мала пропускна здатність. Саме тому вантажні автомобілі мають довго стояти в очікуванні пропуску.
Як пояснила Джоанна Порат, власниця митного агентства AC Porath, ситуація поліпшиться, зокрема, через те, що у пункті Мальховіце-Нижанковиці реєстрація великогабаритного автотранспорту відбуватиметься у цілодобовому режимі в обох напрямках. Йдеться про найбільш вразливу на митниці категорію машин з дозволеною масою понад 7,5 т.
Вся транспортно-логістична галузь, яка здійснює перевезення в Україну та назад, чекала рішення, яке б розвантажило затори на пунктах пропуску та скоротило час очікування на оформлення. Щодня ми відчуваємо проблеми з недостатньою пропускною спроможністю прикордонних пунктів, що є наслідком недостатньої кількості персоналу…», – пояснила вона.
Проблема з пропуском на автомобільних пунктах переходів між Україною та сусідніми державами ЄС загострилася з початком повномасштабної війни. Бувало, що у черзі одночасно стояли до 2 тис. транспортних засобів. До російського вторгнення новий пункт пропуску Мальховіце-Ніжанковичи планували запустити у 2025 році. Але після 24 лютого 2022 р. роботу вирішили прискорити. Тепер мова йде про налагодження повноцінного функціоналу митниці та прикордонної служби.
З польського боку, у Підкарпатському воєводстві, що межує з Львівською областю, інфраструктура нового переходу доповнюється потужним логістичним хабом. Зараз він займатиметься переважно гуманітарними вантажами. Але з часом хаб перейде на обслуговування комерційних вантажів, що відкриє нові можливості для торгівлі між Україною та ЄС.
На польсько-українському кордоні сьогодні є чотирнадцять пунктів пропуску. З них вісім – автомобільні та шість – залізничні.