Про плани, названі «історичними», було оголошено на саміті G20 у Нью-Делі минулими вихідними. За словами президента Комісії ЄС Урсули фон дер Ляйєн, йдеться про найпряміший зв'язок між Індією, Перською затокою та Європою, а саме про залізничне сполучення, яке на 40% прискорить торгівлю між Індією та Європою.
Як заявив Президент США Джо Байден, інфраструктурний проект має стимулювати економічне зростання, створити стимули для нових інвестицій і сприяти регіональній інтеграції на всьому Близькому Сході. Проект складатиметься з двох окремих «коридорів»: один з'єднує Індію з Перською затокою, а інший з'єднує Перську затоку з Європою. Планується створити «транскордонну судноплавно-залізничну транзитну мережу». Ідея включає розширення електромереж та енергетичних проектів. До плану також входять високошвидкісні кабелі передачі даних. Згідно з інформацією, торгівлю чистою енергією між Азією, Близьким Сходом та Європою також буде посилено за рахунок силових кабелів та трубопроводу для чистого водню. Фінансування буде здійснюватись, серед іншого, через ініціативу EU Global Gateway. У найближчі кілька років планується інвестувати до 300 млрд євро в інфраструктуру країн, що розвиваються. Але проект все ще перебуває в зародковому стані, і конкретних подробиць про плани поки що немає. Учасники домовилися зустрітись протягом наступних 60 днів для розробки плану дій із відповідними термінами.
Як зазначає видання, уряд США вже давно намагається стримати зростання Китаю у світі. Відносини між двома суперниками зараз перебувають на вкрай низькому рівні. За даними ЗМІ, новий інфраструктурний проект також спрямований на протидію впливу Китаю на Близькому Сході. За допомогою «Нового Шовкового шляху» КНР підтримує інфраструктурні проекти по всьому світу та хоче відкрити нові торгові шляхи до Європи, Африки, Латинської Америки та Азії. Китай також уклав багато угод майже з усіма арабськими державами.
Група провідних демократичних промислово розвинених країн Великої сімки близько двох років тому запустила глобальну інфраструктурну ініціативу, щоб скласти конкуренцію Китаю. Цей проект сходить до ініціативи Байдена і вважається основою нового проекту, про який було оголошено на саміті в Нью-Делі. Ціль полягає в тому, щоб мобілізувати сотні мільярдів доларів для інвестицій в інфраструктуру. Необхідно також інвестувати у нові залізничні лінії в Африці.
На думку Білого дому, трубопроводи, що прокладаються з Ізраїлю до Європи, у майбутньому доставлятимуть чистий водень до Європи. Той факт, що Ізраїль є частиною цієї ініціативи, дуже цікавий. Нещодавно з'явилися повідомлення про можливе зближення країни із Саудівською Аравією. США є захисною силою Ізраїлю та важливим союзником Саудівської Аравії. На сьогодні офіційно Ер-Ріяд не має стосунків із Ізраїлем.
Радник Байдена Джейк Салліван наголосив, що інфраструктурний проект не є провісником нормалізації відносин між двома країнами. Але "значно, що Ізраїль є частиною цього бачення". Прем'єр-міністр Ізраїлю Біньямін Нетаньяху пообіцяв, що проект «змінить обличчя Близького Сходу та Ізраїлю та вплине на весь світ».
На саміті в Нью-Делі Джо Байден також зустрівся зі спадкоємцем принцом Саудівської Аравії Мухаммедом бен Салманом, який нібито заявив про вклад $20 млрд в інфраструктурний проект.