Тож експерти очікують, що саме такі вантажі незабаром стануть «головними героями» Нового шовкового шляху. До слова, протягом року КНР збільшила експорт електромобілів за допомогою залізниці на 90%. Але це лише початок тривалого зростання, вважають фахівці.
Помічник міністра торгівлі Китаю Лі Фей підкреслює, що електромобілі стають «ключовим експортним продуктом» для Китаю. Саме тому уряд готовий «продовжувати співпрацю з відповідними департаментами для підтримки компаній, що займаються виробництвом нових електричних автомобілів». Китайці також мають намір швидко розбудовувати закордонні мережі дистрибуції, щоб просувати свої бренди на Європейському континенті.
Попит на електромобілі у ЄС зростає вже не перший рік. Проте китайський уряд досі не дозволяв перевозити таку продукцію залізницею, тож вона прямувала у Старий світ лише на морських суднах. Тепер ситуація змінюється. Але, разом із тим, мають змінитися правила логістики і на Новому шовковому шляху.
Річ у тому, що літій-іонні акумулятори, встановлені в електромобілях, можна сміливо віднести до розряду небезпечних вантажів. Саме через них часто виникають пожежі. Тож потрібно встановлювати нові норми безпеки на залізниці. Адже, якщо такі батареї перевозитимуть у кожному потязі з Азії до Європи, то кожен потяг потрібно сприймати як такий, що переміщує небезпечний вантаж. Цим занепокоєні, зокрема, фахівці з безпеки на залізничному транспорті та страхові компанії.
До речі, у компанії TT Club, що займається страхуванням вантажів, відзначили, що перенесенням електромобілів та акумуляторів до них з моря на сухопутний транспорт можна пояснити збільшенням кількості пожеж, які виникли через замикання літій-іонних акумуляторів. Але для Нового шовкового шляху це новий величезний потенціал для подальшого розвитку.