Вторгнення Росії в Україну сильно вдарило по автомобільній галузі світу у всіх її сегментах, включно з виробництвом вантажівок різних типів.
Вже понад рік світова автомобільна промисловість бореться з катастрофічним дефіцитом комп’ютерних чіпів та інших важливих деталей, брак яких призводить до скорочення виробництва, сповільнення поставок і зростання цін на нові та вживані автомобілі.
Вторгнення Росії в Україну вдарило ще більше по галузі. Критично важлива електропроводка, вироблена в Україні, раптом стає недоступною. З високим попитом покупців, дефіцитом матеріалів і війною, що спричиняє нові зриви виробництва і поставок, очікується, що ціни на транспортні засоби піднімуться ще вище.
BMW уже зупинив виробництво на двох німецьких заводах. У Mercedes гальмується процес виробництва на складальних підприємствах. Volkswagen, попереджаючи про зупинки виробництва, шукає альтернативні джерела придбання запчастин...
За підрахунками Wells Fargo, від 10% до 15% світового виробництва джгутів електропроводки припадає на Україну. Протягом останнього десятиліття автовиробники та компанії, що займаються запчастинами, інвестували в українські заводи, щоб обмежити витрати.
Дефіцит електропроводки вже сповільнив виробництво заводів у Німеччині, Польщі, Чехії та інших країнах, що змусило S&P скоротити свій прогноз щодо виробництва автомобілів у всьому світі на 2,6 млн. шт. як у цьому, так і в наступному році. Дефіцит може зменшити експорт німецьких автомобілів до Сполучених Штатів та інших країн.
Перші проблеми у автомобільній промиловості, спричинені війною, спочатку біли зафіксовані у Європі. Але й виробництво в США, ймовірно, також постраждає, якщо російський експорт металів — від паладію для каталітичних нейтралізаторів до нікелю для акумуляторів для електромобілів — буде припинено.
«Вам досит не мати однієї деталі, щоб не мати можливості виготовити автомобіль. Будь-яка нерівність на дорозі стає або збоєм у виробництві, або надзвичайно незапланованим збільшенням витрат», – сказав співкерівник автомобільного підрозділу консалтингової фірми Alix Partners Марк Вейкфілд.