Річ у тому, що морська галузь приєднується до Системи торгівлі викидами ЄС, пояснюють експерти. За висновками аналітиків Bloomberg, додаткові витрати деяких великих вантажних компаній, таких як MSC Mediterranean Shipping Company SA та AP Moller-Maersk A/S, можуть досягти сотень мільйонів доларів.
Нагадаємо, що морські судна здійснюють приблизно 80% вантажних перевезень у системі глобальної торгівлі. Лише у 2018 році вона «викинула» в атмосферу до одного мільярда тонн вуглекислого газу. Утім, коли за кожну тонну доведеться окремо заплатити, перевагу на ринку поступово будуть отримувати екологічно безпечні кораблі.
За даними агенції DNV, для одного контейнеровоза, що курсує між Європою та Азією, витрати на викиди можуть становити приблизно 810 000 євро (864 500 доларів США) протягом наступного року. Тарифи ще остаточно не узгоджені, але фахівці припускають, що йтиметься про 90 доларів за тонну СО2.
Судно, що перевозить 5000 контейнерів стандартного розміру між ЄС і Азією, протягом року генерує близько 40 000 тонн CO2. Але оскільки подорожі тягнуться далеко за межі Європи, потрібно покрити фінансами лише половину викидів. Отже, можна враховувати 20 тис. тонн парникового газу плюс 2,5 тис. тонн, які емітує судно, поки перебуває у порту. Ще одна умова: у перший рік дії тарифів оплаті підлягатимуть лише 40% викидів.
Отже, якщо сплата дорівнюватиме 90 євро за тонну то витрати становитимуть 810 тис. євро у 2024 році, але вже у 2025-му, коли «знижки» планують скасувати і потрібно буде покривати 70% викидів, то оплата становитиме 1,4 млн євро. Нарешті, у 2026 році сума досягне двох мільйонів для одного контейнеровоза.