Завантаження...

Митний безвіз: не все так просто

Митний безвіз: не все так просто

І тепер цей документ набув чинності.  На практиці – робота почалася, але є певні труднощі, говорять у групі логістичних компаній ZAMMLER. 

 

Україна приєдналася до конвенції про процедуру спільного транзиту та спрощення формальностей у торгівлі товарами. І наші компанії будуть підключені до електронної системи The New Computerised Transit System (NCTS). Нею користуються 36 країн, з них зокрема країни ЄС.

В ідеалі, тепер українські підприємці мають отримати єдині правила декларування та контролю транзитних переміщень товарів і можуть ввозити вантажі з ЄС до України та навпаки без додаткових переоформлень.

 

Що з імпортом?

Дорогою до України на імпортований товар раніше оформлювали 3 декларації. Першу робив відправник – до кордону із нашою країною. Другу – отримувач, від кордону.  Третя оформлювалась уже під час заїзду на митний термінал. 

Щоправда, більшість імпортерів з початком війни працювала за спрощеною процедурою, яка дозволяла їхати від кордону напряму до пункту вивантаження, без заїзду на митницю. Таку можливість давала декларація типу ЕА – її використовували на всі  товари, окрім підакцизних. Зокрема і на товари, що мають преференційне походження: наприклад, з ЄС, Грузії та Ізраїлю.

Із запровадженням “митного безвізу”, декларація типу ЕА на товари преференційного походження уже не діє. І це спровокувало певні ускладнення:  з’явились черги на заїзд авто на термінали; в імпортерів виникли додаткові витрати – наприклад, оплата за стоянку.

Так, за даними митного відділу групи логістичних компаній ZAMMLER, на Львівській митниці черги на заїзд авто на термінал сягають кількох кілометрів, а час очікування оформлення декларації перевищує 24 години. Там особливе навантаження на митницю – бо і до кордону ближче, і багато підприємств релокувалося туди зі сходу країни. 

 

Що з експортом?

Раніше одну декларацію робив відправник товару в Україні. І другу – отримувач. Тепер експортер в Україні мусить робити 2 декларації: одну з яких (транзитну) – з блокуванням коштів (блокується сума, еквівалентна митним платежам при імпорті таких товарів). Альтернатива блокуванню коштів – фінансова гарантія, приміром, від банку (це окрема платна послуга фінустанови).

І тепер експортери, як й імпортери – мусять обов’язково заїжджати на митний термінал для опломбування. Всі стоятимуть в одній колії, а час митного оформлення буде напряму залежати від інспекторів. А їх на всю Україну лише 10 000 осіб. 

 

Часу, аби повноцінно підготуватися до запровадження “митного безвізу”, в експортерів та імпортерів небагато. Адже вже за 3 місяці, 3-го лютого – усі його норми стануть обов’язковими. Нині митні брокери просять відтермінувати запровадження “митного безвізу” до перемоги, оскільки тоді вантажі не будуть зосереджуватись в одному регіоні. І роботі  митників не заважатимуть “повітряні тривоги” – бо зараз мусять переривати роботу. А компанії, залучені у перевезеннях сподіваються, що найближчим часом все налагодиться.  І глобальні зміни не будуть такими стресовими.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.