Перед початком роботи над проектом з впровадження е-ТТН було проведено аналіз, результати якого довели переваги електронної накладної над паперовою. Перша не просто мінімізує кількість використаного паперу та не потребує додаткового місця для зберігання документів, але має обмежений вплив людського фактора.
З іншого боку, використання паперових ТТН залежить від людського чинника. За словами Анатолія Комирного, це залишає простір для кількісних та якісних маніпуляцій у показниках. Також учасники процесу можуть просто втрачати паперові екземпляри документа. У такому разі процес підпису слід повторювати.
За підрахунками Держстату, за рік для перевезення понад 150 млн тонн вантажів підприємцям довелося роздрукувати паперових документів на 500-740 млн грн. Окрім очевидних витрат на їх виготовлення та відправлення, ці документи також слід потім десь архівувати. Є випадки, коли водії возять із собою по кілька десятків різних замовлень і чотири копії ТТН для кожного з них, хоча з електронними ТТН вся інформація може міститися в одному гаджеті.
Робота над проектом із впровадження е-ТТН триває давно. Раніше його планували зробити обов'язковим із 1 серпня 2023 року, проте війна внесла корективи.
Враховуючи це, не йдеться про обов'язкове використання електронної накладної. Проте не на користь бізнесу чекати, коли інструмент стане обов'язковим, а почати користуватися ним зараз. Вибрати провайдера можна з переліку тих, хто приєднався до проекту. Потрібно звертати увагу на потреби компанії, її попередній досвід роботи з електронним документообігом. З переліком провайдерів ЕДО можна ознайомитися на сайті е-ТТН. Саме провайдери надають необхідний функціонал для зручної роботи співробітників компанії з електронних накладних.