Дунай дозволи доставляти вантажі до Туреччини, Центральної Азії та Європи, оскільки він спрощує сполучення з румунською Констанцею. Відтак, річка стала життєво важливим маршрутом, а українські порти Рені та Ізмаїл стають дедалі більш важливими у нових ланцюгах постачання.
Утім, новиною стала участь у розвитку річкових маршрутів глобальних судноплавних компаній. Akkon почав надавати послуги в Ізмаїлі, а Maersk – у порту Рені. Це перші компанії міжнародного рівня, які відкрили свої лінійні маршрути з використанням річкового транспорту в Україні.
За словами експертів, спочатку були спроби використовувати річкові баржі для перевезення контейнерів. Проте ідея виявилася на дуже вдалою. Відтак компанії почали використовувати менші судна, здатні проходити річковим руслом. Крім того, допомогло відкриття Зернового коридору через морські порти Одеської області. В результаті транспортна завантаженість на Дунаї зменшилася, і це дозволило налагоджувати перевезення контейнерів річкою до найближчого порту Румунії Констанци.
Ігор Богданов, регіональний менеджер українського підрозділу Akkon, розповів, що компанія використовувала власне судно, і початковою метою фірми була евакуація порожніх контейнерів з охопленої війною України. Але минув деякий час, і компанія відновила контейнерні перевезення саме цим шляхом.
Maersk також розробляє альтернативні логістичні маршрути та активно тестує відправлення по Дунаю. Ще у грудні минулого року спільно з Viking Alliance компанія Maersk відкрила контейнерний термінал у Рені. І вже протягом першого місяця робота тут було оброблено 1500 TEU. За оцінками фахівців, потенційна спроможність Maersk пропускати через Дунай до 3 тис. TEU щомісяця. Такі показники, звісно, виглядають скромними на тлі потенціалу морських портів. З іншого боку, можна говорити про вимушений ренесанс річкового транспорту в Україні.