Якось непомітно для усіх логістика перетворилася на найбільш перспективну для запровадження інноваційних технологій галузь, повідомляє інтернет-ресурс Logistyka.rp.pl. Такі речі як Big Data, Blockchain, Internet of Things та 5G згадуються на одному диханні. Та найголовнішу ще попереду, стверджують експерти.
За прогнозами, у найближчі 7 років інтенсивність запровадження сучасних цифрових технологій у логістиці зросте у 13 разів. У перспективі величезна кількість можливостей заощаджувати гроші та час, підвищувати ефективність та безпеку роботу, скорочення викидів СО2 тощо.
Очікується, що у 2022 році світова промисловість виготовить один мільйон роботів. Чи відомо вам, що 70% цієї техніки буде призначено для використання у логістиці? При цьому медицина, охорона, інспекційний сектор та військова галузь разом узяті отримають лише 20% виготовлених роботів.
У тому ж 2022 року на запровадження інновацій у логістиці буде витрачено 22,5 млрд доларів США. Це буде відповідати частці у 60% інвестицій, які підуть того ж року на роботизацію економіки та інших видів людської діяльності. Нагадаємо, що у 2019 році світовий ринок роботів достяг обсягу у 12,6 млрд дол., а було продано 361 тис. одиниць такої техніки. Отже, уже за два роки роботів стане утричі більше, а їх вартість суттєво зменшиться.
До речі, минулого року логістика отримала 49% усіх виготовлених у світі роботів – 176 тис. одиниць.
Також логістичний сектор залишається надзвичайно сприйнятливим та відкритим для оцифровування та автоматизації. Запровадження нових технологій вимагають клієнти, які надають перевагу постачальникам послуг з високою якістю сервісу. Крім того, автоматизація та оцифровування допомагають вирішити головні завдання логістики – скорочення витрат.
Однак за даними міжнародних організацій, лише 30% великих компанія на світовому логістичному ринку мають автоматизовані основні процеси на складах. Й лише кілька відсотків наближаються до цілковитої автоматизації.
За даними, які були оприлюднені під час Конференції ООН з питань торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), у 2018 році 97% контейнерних терміналів працювали без будь-якої автоматизації процесів. Суцільна автоматизація була запроваджена лише на 1% терміналів. При цьому 75% менеджерів, які працюють на таких об’єктах, переконані, що саме автоматизація та використання цифрових технологій надасть нові можливості для розвитку та допоможе зберегти конкурентоспроможність у майбутньому.
Подібна ситуація спостерігається у більшості секторів логістики, відзначають експерти. Сама по собі вона є стимулом для швидкого розвитку технологій.